Falutråden

Falutråden
Nu på lördag är vi ett litet gäng som tänkte åka till Källviken. Ingen av oss har varit där tidigare och därför hittar vi inte så bra. Jag har kollat på trailfork,strava och i den här tråden och fått lite idéer. Är det lätt att se var den roliga cyklingen finns när man är på plats? Annars tar vi tacksamt emot alla tips så vi inte missar något guldkorn.

Falutråden
Var i Källviken i våras och körde svarta slingan. Hade inga problem att hitta med hjälp av gps-spår och kartapp på mobilen. Kan verkligen rekommendera. Mycket trevlig och fartig cykling på välpreppade och planerade stigar.

Falutråden
olle/frost sa:
Var i Källviken i våras och körde svarta slingan. Hade inga problem att hitta med hjälp av gps-spår och kartapp på mobilen. Kan verkligen rekommendera. Mycket trevlig och fartig cykling på välpreppade och planerade stigar.

Tack Olle det här kommer bli bra!!

Falutråden
frippa sa:
olle/frost sa:

Tack Olle det här kommer bli bra!!

Källvikens svarta är en kanonslinga. :)

Idag provade jag Fet-Mats och Gamla Mormor på Lugnet. Båda var bra tycker jag. Fet-Mats var en stig helt i min smak, den blir det definitivt att köra fler gånger! Det var bra sketchy idag med Rock razors på regnvåta rötter..

Falutråden
Vid källviken pågår ett bygge vid början transportsträckan från parkeringen. Cykla istället upp för slalombacken så slipper du krångel med bygget.

Falutråden
Tack för tipset Mathias B!

Börjar nog vid Lugnet och tänkte beta av röda resp blåa. Få se om orken räcker till Källviken idag eller om den får vänta.

Är väl bara å parkera i Lugnet och cykla uppåt eller?

Falutråden
Ringat in starten med röd ring, där startar samtliga spår på lugnet.

Bilagor

• start.JPG
    start.JPG
    216.8 KB · Besök: 44
Falutråden
Ser att det är ganska hårt i snön idag. Någon som har tips på områden med cykelbara vinterstigar runt Falun? Kanske finns det skoterspår som funkar? Själv körde jag knivstigen här om dagen och det var två enduro motorcyklar som kört där så det gick faktiskt rätt bra även om fatbike är att rekommendera.

Tillbaka
Topp