Får inte ut wire ur xtr m980 trigger reglage? Bråttom!

Toblu

Aktiv medlem
Har bytt wire på massor av gånger.
Imorgon är det race och måste byta hölje och wire efter jag upptäckt en skada.
Skruvar ut plastskruven så änden på wire blottas. Det är där en stoppklack som gör att jag inte kan skjuta ut wire.
Känner mig lite småstressad efterssom det är race imorgon.
Har googlat utan resultat. Vad gör jag för fel? Har dålig erfarenhet av att öppna reglage, brukar inte alltid funka efter jag satt ihop det igen.
Någon som känner någon som kan hjälpa mig?
Tacksam för snabbt svar.

Har du växlat ner eller upp max? kommer inte ihåg om det är högsta eller lägsta växeln du ska ha men prova. tror det är högsta så kommer du kunna få ut wiren

Nix, inte som typ alla andra typer reglage.
Det är ett tvådelat framväxelreglage. Ser wireänden men är en låsklack som gör att den inte gick att styra ut. Xtr verkar ha en xtra låsning.
Pillade en del och fick nu ut den. Går att rotera ena delen. Får inte i nya wire nu. Suck.
Känns som det finns ett smartare sätt än vålsamt pill med skruvmejsel.

Om jag inte minns fel så har det att göra med växelreglaget är justerbart mellan 2- och 3-delat. På min Cannondale som är 2-delad fram så var framväxelreglaget inställt för 3-delat just pga detta har jag för mig (det tar för lång tid i monteringen att pilla med detta gissar jag). Men jag är inte HELT säker på att jag minns rätt... :-)

Man måste ha den i tredelat läget när man bytet vajjer, så skifta på skruven under till tredelat, växla ner ett hack och saken är biff!

Tillbaka
Topp