Farsports EVO C5/6

Farsports EVO C5/6
Tänkte dela mina erfarenheter med att beställa av Farsports. Beställde i onsdags en EVO C6 bak och C5 fram, betalde via Wise så betalningen kom framme inom 5 minuter, och idag fick jag en whatsapp om att hjulseten kommer att skickas idag. Summan landade på 12950 kr med frakt och alla tullavgifter.

Ska bli spännande att se hur leveransen bli, främst väntetiden. Någon som har erfarenhet?

Ska uppdatera under resans gång...

Bilagor

• IMG-20250627-WA0000.webp
    IMG-20250627-WA0000.webp
    157.1 KB · Besök: 150
Farsports EVO C5/6
Ingen erfarenhet av exakt denna modell men själv funderat på ett par EVO S5 med kolekrar. Har tidigare köpt allehanda lösa fälgar av FarSports som jag själv byggt upp till hjul och så här långt mycket nöjd med allt.

Exakt hur beställde du, via mail eller vilken av alla deras förvirrande hemsidor? Intressant att se huruvida de faktiskt kommer in i landet utan tull/moms. Senast handlade jag en FarSports cockpit via återförsäljaren Panda Podium och då slapp jag också helt undan, så hade nog tänkt handla via dem igen.

Farsports EVO C5/6
Ingen erfarenhet av exakt denna modell men själv funderat på ett par EVO S5 med kolekrar. Har tidigare köpt allehanda lösa fälgar av FarSports som jag själv byggt upp till hjul och så här långt mycket nöjd med allt.

Exakt hur beställde du, via mail eller vilken av alla deras förvirrande hemsidor? Intressant att se huruvida de faktiskt kommer in i landet utan tull/moms. Senast handlade jag en FarSports cockpit via återförsäljaren Panda Podium och då slapp jag också helt undan, så hade nog tänkt handla via dem igen.
Skönt att höra att din erfarenhet är positiv!
Jag mailade i första hand, fick ett svar av Emma och valde att whatsapp henne för att snabba på processen. Fick en faktura och olycklig nog så innehöll den uppgifter om en kinesisk bank som man skulle betala till, vilket jag gjorde, men tydligen ska man betala till deras konto i Kong Kong om man vill slippa betala tullavgifter. Till slut gick det bra., trots att jag betalde 2 ggr (återbetalningen är på väg).
Tydligen ska man inte välja espress shipping om man vill slippa tullavgifter, så det kommer att bli en lång 3 veckors väntetid...painful!!! 🌎

Farsports EVO C5/6
They've arrived!!!
Notisen kom den 11:e juli från Postnord om att hjulen var framme och kunde hämtas. Det bli då ungefär 16 dagar från att betalningen skickades till att paketet hämtas.
Ganska enkelt att montera mina däck (gp5000 s tr). Ska pumpa dem imorgon. Tydligen ska man inte använda rim tape, ska ser hur det går.
First impressions är positiva.

Bilagor

• 20250713_212557.webp
    20250713_212557.webp
    505.4 KB · Besök: 124
  • 20250713_212623.webp
    20250713_212623.webp
    633.4 KB · Besök: 129
  • 20250713_212729.webp
    20250713_212729.webp
    464.9 KB · Besök: 131
Farsports EVO C5/6
Hur blev det med tull? Har precis lagt en beställning på ett par S Series S5. Köpte på Farsports egna sida och betalade med kreditkort via Paypal

Farsports EVO C5/6
Kan komma med en liten uppdatering. Mina var reda för upphämtning i slutet av augusti. Så tog 3-4 veckor att få dem. Ingen tull eller sånt trams.

Först denna veckan jag slängt på dem på cykeln. Har en Specialized Crux Expert och cyklar mest gravel, och kommer från CX så jag vet inte riktigt hur bra racerhjul ska kännas men är väldigt nöjd än så länge. Kanske var lite overkill med kolfiber ekrar. De känns ganska styva.

Bilagor

• 552105282_3162658040559510_2396576122898713796_n.webp
    552105282_3162658040559510_2396576122898713796_n.webp
    259.4 KB · Besök: 66
Farsports EVO C5/6
Kanske var lite overkill med kolfiber ekrar.
För en gravelhoj hade jag nog typiskt inte valt kolfiberekrar, då de inte är lika förlåtande och lär fortplanta mer av underlagets ojämnheter upp genom hojen. Men visst lätt blir det, mina EVO S5 känns extremt snabba och lätta även om en stor del av det säkert är placebo…

Farsports EVO C5/6
För en gravelhoj hade jag nog typiskt inte valt kolfiberekrar, då de inte är lika förlåtande och lär fortplanta mer av underlagets ojämnheter upp genom hojen. Men visst lätt blir det, mina EVO S5 känns extremt snabba och lätta även om en stor del av det säkert är placebo…
Jag var kanske lite otydlig. Dessa hjul har jag tänkt använda för landsvägscyckling. För gravel kör jag Roval Terra C med 38mm däck

Farsports EVO C5/6
Kan komma med en liten uppdatering. Mina var reda för upphämtning i slutet av augusti. Så tog 3-4 veckor att få dem. Ingen tull eller sånt trams.

Först denna veckan jag slängt på dem på cykeln. Har en Specialized Crux Expert och cyklar mest gravel, och kommer från CX så jag vet inte riktigt hur bra racerhjul ska kännas men är väldigt nöjd än så länge. Kanske var lite overkill med kolfiber ekrar. De känns ganska styva.
hej. beställde du på deras hemsida? Jag funderar själv på att beställa. Skönt att slippa betala för tull och moms

Tillbaka
Topp