Fästa cykelväska på pakethållare

mattihp

Aktiv medlem

Jag har den här pakethållaren på min reservcykel som jag oftast tar med mig när jag ska på cykeläventyr i andra städer.

På den vill jag ha min billiga toppväska för att den smidigt rymmer mitt lås, lite ombyte och annat.
1714638065253.png

Men den fästs bara med kardborrband på undersidan vilket gör att den åker från sida till sida då kardborrbanden inte går att dra åt tillräckligt. Vad vore det enklaste sättet att fästa den? Jag drog spännband över och det gjorde ingen skillnad.

Finns det starka kardborrband jag kan limma fast på pakethållaren? Skulle magneter hjälpa?

Sällan över 2kg i den och det är mer för att hålla den på mitten än att hålla fast den eftersom den inte åker av helt med remmarna.

Jag har en Carradice super C. Där cardborrebanden är fästa på väskan undertill och de sitter parvis fram och bak. Man drar fast runt pakethållaren parvis och spänner och sätter fast kardborre på sidan av väskan. Kört så sedan 2007 och är nöjd. Det funkar genom att de sitter parvis och därför spänner mot varandra. Tips är sålunda att fästa kardborrar på sidorna. Kardborreband finns att köpa i sybehörsbutik.

Tillbaka
Topp