Fat Biking i snön

Fat Biking i snön
Flyttade precis till Stockholm från Kanada och tog med min fatbike. Hoppas på att hitta några snötäckta stigar innan våren. Kan någon rekommendera ett område längre norrut där det fortfarande finns bra snötäckning och åkbara stigar. Tillgängligt via tåg skulle vara att föredra men att hyra en bil är också ett alternativ. Behöver jag åka längre norrut än Borlänge eller Sundsvall till exempel? Jag planerar att åka över en helg.

Fat Biking i snön
Snödjupskarta från SMHI
1645039003573.png

Fat Biking i snön
Hör gärna utav dig om du kommer till Örnsköldsvik så ska jag peka dig i rätt riktning eller kanske följa med på en tur.
Här har vi allt från snöskostigar och skotertrampade vinterpromenadstigar till skoterleder med stugor öppna för allmänheten.
Men som alltid gällande fatbike på snö... Håll koll på väderleksrapporten och sikta på att åka när det inte snöat för mycket sista veckan. Om det kommit mycket snö så försvinner de flesta roliga lederna i svårcyklad snö och det kan dröja innan allt är cyklingsbart igen.

Fat Biking i snön
Hör gärna utav dig om du kommer till Örnsköldsvik så ska jag peka dig i rätt riktning eller kanske följa med på en tur.
Här har vi allt från snöskostigar och skotertrampade vinterpromenadstigar till skoterleder med stugor öppna för allmänheten.
Men som alltid gällande fatbike på snö... Håll koll på väderleksrapporten och sikta på att åka när det inte snöat för mycket sista veckan. Om det kommit mycket snö så försvinner de flesta roliga lederna i svårcyklad snö och det kan dröja innan allt är cyklingsbart igen.
Det låter bra! Jag funderar på att planera in en resa i mars

Fat Biking i snön
Sen är det bara att välja.
Kanske tåg till Bollnäs, bo på Scandic och köra loopar därifrån? Möjligen att underhållet på lederna är bättre runt Edsbyn än i Bollnäsområdet, det var så för något år sedan i alla fall.

Tillbaka
Topp