overkligheten
Medlem
Fått bidag för Endura pendlarkläder från jobbtet!!
Gokväll,
Lyckades övertala chefen idag att det var dax att kompensera mig för att jag cykelpendlar och inte tar ut milersättning när jag konsultar i Göteborgs fordonsindustri. Till slut blev jag lovad nästangratis cykelkläder!! Jag surfade glatt in på CRC och tänkte slå till direkt men fastnade i storleksdjungeln.... Så här är mina mått: 181cm lång, 86 cm grenlängd, 78 kg tågvikt, en jeansmidja på 32-33 inch, fin rumpa och lite större lår än normalt. Har någon av er någon erfarenhet angående Enduras storlekar? Jag har letat runt och kollat och kommit fram till att jag är en medium-large kille.
-Stealth Jacket, troligen L, verkar tight i storlekarna enligt vissa trådar
-Stealth Lite Tights, L
-Endura Thermolite Pro, L verkar given enligt andra trådar
-Singletrack Pants, L kanske M räcker, verkar som L är rejäl i midjan
-Endura MT500 Bibshorts, M är kanske rätt, de ska ju vara tighta
Det gäller att slå till snabbt, snart ångrar han sig.
-Jonas
Lyckades övertala chefen idag att det var dax att kompensera mig för att jag cykelpendlar och inte tar ut milersättning när jag konsultar i Göteborgs fordonsindustri. Till slut blev jag lovad nästangratis cykelkläder!! Jag surfade glatt in på CRC och tänkte slå till direkt men fastnade i storleksdjungeln.... Så här är mina mått: 181cm lång, 86 cm grenlängd, 78 kg tågvikt, en jeansmidja på 32-33 inch, fin rumpa och lite större lår än normalt. Har någon av er någon erfarenhet angående Enduras storlekar? Jag har letat runt och kollat och kommit fram till att jag är en medium-large kille.
-Stealth Jacket, troligen L, verkar tight i storlekarna enligt vissa trådar
-Stealth Lite Tights, L
-Endura Thermolite Pro, L verkar given enligt andra trådar
-Singletrack Pants, L kanske M räcker, verkar som L är rejäl i midjan
-Endura MT500 Bibshorts, M är kanske rätt, de ska ju vara tighta
Det gäller att slå till snabbt, snart ångrar han sig.
-Jonas