Fått fel lev av wiggle vad göra?

Johost77

Aktiv medlem
Hej. Beställde hjulset av wiggle. Beställde dessa
https://www.wiggle.se/fulcrum-red-p...email&utm_campaign=orders&utm_content=product

När jag fick dom så va det boost ifram. Det stod det ingen stans i annonsen. Jag ska ha 15x100. Wiggle erkände att dom skickat fel.

Dom kom med ett erbjudnade:

We kindly ask you to choose one of the option I have sent you previously. We believe that these 3 options will be a good way to solve the issue you are experiencing.

Brief summary:

- send Mavic Crossride wheel as replacement item, please check the link below:

https://www.wiggle.co.uk/mavic-crossride-fts-front-mtb-wheel/

- issue a refund for the £47 (about kr580)

- give you a Wiggle voucher worth £65

Jag känner att det blir fel att ha fulcrum red power i bak med centerlock och mavic crossridw i fram med 6 håls skivor.

Till saken hör att jag köpt nya centerlock för att passa med fulcrum hjulen.

Vad tycker ni att jag ska göra.

Det är ju så att bakhjulet redan är monterat och kört med. Hade akut problem med det. Framhjulet skulle monteras i förrgår. Dom erbjöd dessutom att få behålla det felaktiga hjulet. Men som sagt jag känner. Helst nytta fulcrum red power framhjul eller komplett hjulset från mavic med skivor. Då kan jag skicka tillbaka dom jag redan har.

Vad tycker du att dom ska göra?

Att du monterat och använt bakhjulet känns som en rätt relevant sak att nämna.

Dom vet redan det. Skickat även bilder på hjulen. Både den monterade och den felaktiga.
Jag skulle vilja ha rätt hjul sen skickar jag gärna tillbaka det felaktiga. Men det blir krångligt när det är fel bromsskivor och olika fabrikat mm.

Johost77 sa:
Dom vet redan det. Skickat även bilder på hjulen. Både den monterade och den felaktiga.
Jag skulle vilja ha rätt hjul sen skickar jag gärna tillbaka det felaktiga. Men det blir krångligt när det är fel bromsskivor och olika fabrikat mm.

Menade nog här =P

Du kan ju byte hjul med killen från Nya Zeeland , han har fått ett Boost framhjul. :)
(Se kommentarerna). Och texten kanske har ändrats men jag ser inget om Boost i texten?

Mini_me sa:
Du kan ju byte hjul med killen från Nya Zeeland , han har fått ett Boost framhjul. :)
(Se kommentarerna). Och texten kanske har ändrats men jag ser inget om Boost i texten?
Det har TS också fått.

Info från Wiggle i nämnda länk: ”These are centre lock and thru bolt wheels, front 15x110mm & rear 12x142mm.”

Nää jag ser inget heller med boost.
Jag vill ju inte ha boost. Utan bara 15x100 inte 15x110. Klart jag kan skicka tillbaka allt men dom erbjöd inte ens det. Utan ett helt annat hjul eller lite pengar vilket inte täcker kostanden för ett framhjul. Samt dom har erkänt att dom gjort fel. Så enligt min mening har jag beställt rätt men fått fel framhjul.

Såg nu att det inte framgår vilken navbredd det är i beskriveningen. Det är ju jättekonstigt, men ger dig ännu mindre möjligheter att kräva något.

På wiggle måste man nästan vara inne på deras engelskspråkiga sida.
På svenska sidan så är ofta informationen helt åt kakan.

Missförstod Boost frågan. Då kan vi släppa Nya Zeeland´s killen.

Fast om dom inte har dom hjulen längre (ser så ut) och du faktiskt kört med det bakre hjulet så kan jag förstå om dom inte erbjuder att du ska få reklamera/skicka tillbaka. Fast det hade varit snyggt från deras sida om dom faktiskt gjorde det.

Har du fått nej på att byta ut både mot Mavic?

Tillbaka
Topp