Favero Assioma Shimano?

Belse

Aktiv medlem
Favero Assioma Shimano?
Favero Assioma Shimano-kompatibla pedalaxlar ser intressanta ut, men som jag har sett det så passar dom bara till Shimanos SPD-SL-pedaler. Jag har ett par Ultegra-pedaler PD-A600 med vanlig SPD på min Cx som jag gärna fortsätter med.
Är axlarna helt olika på Shimanos Spd-Sl jämfört med Spd, eller kan min pedalkropp passa på Assiomas pedalaxlar? Eller är det bara att vänta på att Favero släpper sina pedalaxlar även för vanlig Spd om det ska passa ihop?

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Favero Assioma Shimano?
Favero Assioma Shimano-kompatibla pedalaxlar ser intressanta ut, men som jag har sett det så passar dom bara till Shimanos SPD-SL-pedaler. Jag har ett par Ultegra-pedaler PD-A600 med vanlig SPD på min Cx som jag gärna fortsätter med.
Är axlarna helt olika på Shimanos Spd-Sl jämfört med Spd, eller kan min pedalkropp passa på Assiomas pedalaxlar? Eller är det bara att vänta på att Favero släpper sina pedalaxlar även för vanlig Spd om det ska passa ihop?

Det går att fula sig runt genom att köra xpedo-pedaler på assioma-axlar. Läs mer här https://www.trainerroad.com/forum/t/a-wild-idea-for-favero-assioma-pedals-mtb-spd-hack/18627/23 eller se någon av alla youtube-filmer på ämnet. 😬

Belse

Aktiv medlem
Favero Assioma Shimano?

MackanG

Aktiv medlem
Favero Assioma Shimano?
Om du följer länken så kan man bl a se detta inlägg.
Screenshot_20220519-051317.jpg

benjig

Medlem
Favero Assioma Shimano?
Köpte själv dessa häromdan. Vad jag läst ska det funka att montera på ett antal olika spd pedaler. Själv har jag ett par m520 som ska på dem. Finns en lång tråd på trainerroad med folks erfarenheter av detta.

Sagt och gjort, funka klockrent.

Senast ändrad:
Topp