Fel spinningskor? Hjälp mig, snälla! :)

gröngöling

Ny medlem
Hejsan!

Jag hoppas att någon vänlig själ här kan hjälpa mig.
Jag har tänkt börja satsa lite på spinningen och har därför (med hjälp av en säljare på TeamSportia som verkade kunna lika lite som jag:) köpt ett par Shimano WR40, dvs typ landsvägsskor. Men nu när jag googlar runt så verkar det som att landsvägsskor inte är att rekommendera om man bara ska ha dem till spinning. Hur borde jag göra? Leva med att ta tofflor till spinningsalen, försöka få tag i pontoons för att få lite stöd, eller lämna tillbaka? Jag har bara provat några andra modeller, men denna var den enda som jag verkligen tyckte passar...

Jag är jättetacksam för råd!

Om det var den som passar bäst så ta tofflorna till salen och byt om där, det är ju viktigt att skon är skön!

jag har kört med landsvägsskor på spinning, med bara spd-klossen under. Tyckte det funkar, men då man ju inte kan gå i dem nånstans så får man får ta på dem vid cykeln.

Det funkar, men du får vackert gå i strumplästen till spinningsalen om du inte vill förstöra gymmets golv. :-)

Det hade egentligen varit mer optimalt med MTB-skor, men om det var de här som passade bäst så är det viktigare. Du kommer märka stor skillnad i känsla jämfört med vanliga gympadojor.

Alla som Inte använder landsvägsskor till spinningen begår grova överträdelser i "spinning etikett".
Du gör rätt!

Skippa tofflorna. Byt om, dra på dig Schuukt avancerade löparskor, helst de dyraste. Ignorera att knyta skorna. Det ska vara lazy tuseday helt enkelt. Väl inne i spinningsalen drar du fram din rena och ack så viktiga cykelskoväska med Enormt stor logga på, glider ur dina hiTec löparskor å slinker i dina landsvägsskor med SPD adapter. Glöm inte att du ska entra spinningsalen så sist som möjligt så du får en cykel längst fram så alla ser dina nyrakade ben och LANDSVÄGSSKOR!

Sedan köper man inte cykelskor på Team Sportia om du inte bor i Uppsala möjligvis...

Lycka till!

HAHAHA!

Jo, visst var det i Uppsala jag köpte dem, fanns inget vidare utbud alls! Ännu sämre är det här i Umeå där jag pluggar...

Tack för fina tips! :)

Det är mycket livstil över spinning. Det är viktig att man håller på sin stil.

Känner en kille som kör med,
-två flaskor sportdryck
-landvägsskor ur väska
-extra tröja i början
-sadelöverdrag i silicon
-skiter i spinningledaren
-sätter för låg maxpuls i ActivoSpin

för en timmes ansträngning....

Du skulle ha kilat förbi Sportson, de har rätt okej utbud. Dessutom var de billigare än TeamSportia när jag köpte skor förra sommaren.

/Freddo

Globalistic skrev:
-------------------------------------------------------
> Alla som Inte använder landsvägsskor till
> spinningen begår grova överträdelser i
> "spinning etikett".

Det gäller dock att inte förväxla spinning med cykling och påföljande regler.

Haha,
det dyker upp en hel del lustiga figurer på spinning klasserna. Roligaste killen är han som har 3000:- sidi skor + tighta kläder pga av vindmotståndet och 2 vattenflaskor. Ja och gubbmage =)

Eller så har vi han som kör på så lågt motstånd och har så hög kadens så han far upp och ner som en idiot =)

Spinning klasser kan vara riktigt roligt bara för upplevelsen.

SPD-klossade lvgskor på spinning kan sluta med (som för min fru) att klossen plus ett sjok plast från skon satt kvar i pedalen. Kunde gått ganska illa. Snacka om "hålfot"..

Robert skrev:
> Det är mycket livstil över spinning. Det är
> viktig att man håller på sin stil.
>
> Känner en kille som kör med,
> -två flaskor sportdryck
> -landvägsskor ur väska
> -extra tröja i början
> -sadelöverdrag i silicon
> -skiter i spinningledaren
> -sätter för låg maxpuls i ActivoSpin
>
> för en timmes ansträngning....

Men många tycker att en timmes ansträngning är mycket.... (trots att det inkluderar uppvärmning, nedvarvning o stretch).

andematt skrev:
> Globalistic skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > spd adapter yo!
>
> TIME-skor med adapter, check!

Snyggt! Så ska det vara

E-beth skrev:
> Jag kör mina mtb-skor, sköna & incyklade
> utomhus. :)

+1
och ett par baggybyxor som inte fungerade i skogen.

Har man inte med sig egna verktyg och pedaler till spinningen? Eller är det det grövsta etikettsbrottet man kan utföra? ;-)

Racerskor är helt rätt. På mitt lokala, halsunkiga, gym här i Schweiz är det spd på ena sidan pedalen och spd-sl på andra sidan så det är bara att välja. Jag använder mina racerskor eftersom de har bättre ventilation (och går barfota till spinningsalen). För skolösa finns det korgar att låna som klickar i på spd-sl sidan.

Tillbaka
Topp