Felt Virtue eller något annat?

joni6519

Medlem
Felt Virtue eller något annat?
Hej!

Detta är väl ytterligare en vad ska jag ha för cykel men hoppas att ni happy folk kan ge lite råd.
Ja kan nog betraktas som en hygglig nybörjare som har fått lite nytändning på MTB. För ca 15 år sen studsade jag omkring på en helstel stålram i skogarna omkring hemmet för att sen tröttna och lägga cykeln på hyllan. Men för ca 2 år sen köpte jag en ny Cube Attention HT som har varigt väldigt roliga att masa runt i skogarna omkring Gävle.

I somras hyrde jag en Felt Virtue 40 nere i Spanien och vart helt förälskad så nu går tankarna på att kliva upp ett steg.
Frågan är till vad? Jag har testat några heldämpade cyklar förut men de har till skillnad mot Felten känts gungiga och saknat respons på pedalerna men jag kanske inte har testat rätt cyklar?
Det finns ju lite virtue 50 och 60 cyklar av årsmodell 2013 för utförsäljning men då sitter det S-Ram grejer på. Kanske inte någon nackdel alls men jag är mer inkörd på Shimanos prylar.
Tittar man på 2014 års modell av Virtue-serien finns det även 29ers men jag har fått för mig att jag gillar smidigheten hos 26orna.
Det bästa kanske hade varit en 27a men det finns inte som val om det blir en felt.

Som åkare är jag drygt 190, gillar främst snabbare "snällare" partier på stigar men även lite trixigare partier då och då. Det finns någon ide i bakhuvudet att man kanske skulle köra cykelvasan någon gång också.

Tillbaka
Topp