Fet och stygg! eller när rastlösheten tar över under slutfasen på en förkylning...

onegear

Aktiv medlem
Fet och stygg! eller när rastlösheten tar över under slutfasen på en förkylning...
Ja jag är förkyld snorig och lite hostig, bäst att hålla sig undan folk.
När det byggs pumptracks överallt och det även ryktas om ett bygge 200 meter från min arbetsplats så tänkte jag att det skulle vara kul med nått udda att pumpa runt med.
Har två hojar som inspiration och det är Surlys Lowside och SeBikes Mike Buff Fat Ripper. Udda hojar som verkar grymt roliga att skutta runt med.
Började rota runt bland alla grejer man samlat på sig under åren och hittade en del kul grejer. Utgångsobjek för projektet är en föga upphetsande Marvil Snow Cross fatbike i storlek 17,5"
Den har jag haft som kompishoj/uthyrningscykel och har aldrig rullat med original Innova Spider däck men nu var det dags att återmontera dessa. Tror dom kan funka okej i en pumptrack eller dirt. Rotade vidare och hittade en gammal Saint 9 delad bakväxel en schysst DaBomb styrstam och ett bmx-styre som faktiskt kommer från ett snöfordon vid namn Snowscoot. En ok kasset och ett Sram Rocket reglage som lirar med Shimano. Rengör och plockar ihop den så får vi se om den blir så kul som jag hoppas på. Budgetbygge delux men jag har ju nått å göra när jag lullar omkring hemma iallafall...
20200214_SUR_Lowside_VanityPhotos_BMXtrack_MY21_339006_NL_NL071.jpg
MY2020_SE_FAT_RIPPER_MIKE_BUFF_ARCTIC_WHITE_FRONT_2400x.png
20200330_152611.jpg
20200330_163044.jpg
20200330_164641.jpg

Sådärja! Fel pedaler och konstiga färgkombos men cykelbar.Har ju läst några trådar här på happy om färgborttagning och lackering så är den kul att hoja på kanske jag lägger lite energi på det estetiska också.
20200401_122030.jpg
20200401_122053.jpg
20200401_122554.jpg
20200401_122717.jpg
Känns som första gången jag satt på en bmx som liten kille där styret tycktes vara hur högt upp som helst. Det här är 118cm från marken... Nu vill jag bara bli frisk så jag kan testa den ordentligt.

Hehe det där blir nog riktigt kul!!!!!!!!!!!!!

Tillbaka
Topp