[Fettorajd Hellas] Söndag 09.30 Hammarbybacken

Spindelbenen

Aktiv medlem
09.30 träffas vi (Stampe och jag) nedanför backen för att slänga oss på cyklarna, uppnå maxpuls en bit innan kolonilotterna, vila ett par minuter och sen utforska lite stigar. Liksom förra veckan kommer vi att cykla på andra sidan Ältavägen (gröna, gula, russian bbq.. vem vet?)
Tempot blir kompisartat, vilket betyder maxpuls, vila, maxpuls, vila osv ;o) Alla kommer kunna hänga med iaf oavsett hur gedigen vinterträningen har varit.
Fika gör vi på Hellasgårdens servering om vi är sugna då och om vädret tillåter, annars tar vi en kopp hot java på Bravo i Sjöstaden.
Varmt mötta....
Och alla som undrar, man behöver inte dubbdäck...

Erik förra helgen..

030711-12.jpg ht=480

Kan du fethajja att vi inte ska=) Hebbe, Gurkan och jag jag ska hucka loss och käka pannkakor på signalberget. Första skogsturen efter vintern, satan va skoj!

fast....det ska regna på söndag :o(

Hmm, hade vi kört lördagmorgon istället hade det iaf varit hyffsat väder. Vi håller tummarna för att det håller i siig.

Nä, in och måla sovrum med mig igen och sluta surfa happy....

Ingen som känner sig taggad på att dra ut idag en stund också? Jag sticker ut om typ en halvtimme eller så, men jag kan vänta om jag får med mig lite sällskap.

Jag känner ju inte er men... hänger gärna på. Det blåser friskt just nu men vi hoppas på att det blir bättre imorgon.

(Om jag kan låsa fast den där satans goldlinken som trilskats i en kvart nu. Är det inte meningen att det ska vara enklare än en kedjebrytare?)

Herr marginal, känn dig ytterst välkommen!
Goldlink e superenkelt, men man måste bara hitta det rätta knycket i handleden. I början kan det trilskas!

Jag gör en happy.....
Var ute och luftade räsern idag, cukla ner till Gamla Tyresö, Brevik. Kul med landsväg, backigt och fint. Medvind ut är väl generalfel igentligen och det var inte till närmelsevis lika kul hem, nu är jag så slut i låren att jag hoppar över "fettorajden" imorgonbitti.

Kanske cuklar jag själv senare.....

Hadé!
//Axel

Om vädret är OK dyker jag kanske upp. Och om jag inte är bakis. Förutsatt att jag orkar sega mig upp så okristligt tidigt. Blev många "om" där.

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> Axel, du e inget fetto, deffad som du e. Så du
> ska iaf inte vara med i morgon..

Tack!!!!
Folk som aldrig har träffat mig och läser den här tråden kanske faktiskt tror att jag är nått slags deffat svetto :-)

Marginal -> Att få igen goldlinken är sällan något problem. (Fulvariant: Haka ihop den hyfsat, nyp åt med bakbromsen, tryck lite på en av pedalerna.) Att få isär eländet kan dock göra en gråhårig i förtid.

smurfrox skrev:
> Marginal -> Att få igen goldlinken är sällan
> något problem. (Fulvariant: Haka ihop den hyfsat,
> nyp åt med bakbromsen, tryck lite på en av
> pedalerna.) Att få isär eländet kan dock göra
> en gråhårig i förtid.

Det är därför man har tre i kedjan.

Jag var otydlig och förvirrad av den enorma ansträngningen. Det är ju som ni säger nästan aldrig problem att dra ihop den men isär är en annan femma. Särskilt som man får göra det två gånger pga sin egen klantighet. Men...det är bra träning! eller?

Johan A: Om man blir tilltalad herr kan man ju inte säga nej. Jag kommer.

Hmm, överväger att haka på eftersom det blir på hemmaplan...
Är förkyld och kan ändå inte ta i så ett glidarpass i skogen kanske är bra för träningspsyket, stannar dock hemma vid regn eftersom jag inte är helt frisk ännu.

Får kolla med betongkepsen i morgon. Kanske skulle dra en bakisraid. Har kört fredag och lördag nu så benen e rätt slut men blir det fettotempo så kan det funka med slitna ben och spritstank =)

Körde Gröna och Russian BBQ idag, riktigt fint före där. Kör man dubb bör man tvångsavlivas, total idoti.

Oh well ska återgå till rödtjutet nu så ses vi kanske i morgon.

/C

Oj oj oj, nu kan vi förvänta oss revbensskador imorgon! Johan med sin NRS brukar innebära först Svettotempo följt av frågor om han har bromsen i... ; )

Väl mött allihopa imorgon, stämmer väderprognosen kommer regnet först på e.m.
Skall bli kul att komma ut en sväng efter att ha lekt målare inomhus idag.

Öh, bara 7,5 timmar kvar, har jag glömt lägga mig?
Det är inte så farligt blött ute, varute igår lördag. Däremot verkade Cabaleron vara lite nervös av sig., slängde hit å dit, lite ovan vid osnö.

gong skrev:
> Funkar inte, Bajen tar Sm guld i uppsala imorgon
> Hellas avstängt för firerier.

Japp, 09.10 imorgon avgår tåget mot Bajens första sm-guld i bandy!!

I wish... Jag har bestämt mig för att hjälpa Bajen genom att inte vara i närheten av Uppsala eller en TV idag. Det är ju bara för att jag har kollat på de förra finalerna som vi har torskat.

Och Andreas, vurpar jag och bryter något finns det en stoor chans att en NRS finns på K&S till en billig penning ;o)
Då är jag fast i HT/SS...

Senast redigerad av en moderator:
Hårdrocksväder!

Det blir Windstopper och FS idag. Cykelstället monterat på bilen och Alberts på plats, laddad som tusan!!

Häng med då!

Scand skrev:
> Villken mullig tur ni kommer att få, vädret är
> ju kanon för en skogstur.
>
> /STEFAN

Blä, får ställa in dagens cykling... Vill bli helt frisk innan jag åker till Mallorca nästa helg och vägrar tro att dagens väder kommer att göra mig friskare :-(

Verkar vara lätt att fastna med hjulet i det där steget. På samma ställe hände en olycka på Happy BBQ -06.

D_flgen_pajade1.jpg ht=554

2006-09-16043.jpg ht=542

Tillbaka
Topp