Fick fel hjulset från BD - inte bara en gång

Hiza

Ny medlem
Jag kommer nedan att spy galla över det tyska företaget Bike discount. Ni som vill gotta er i mina minst sagt negativa upplevelser av företaget - läs vidare. Ni andra - klicka er tillbaka till den kanske något trevligare inläggslistan ni kom från.

Beställde för knappt en månad sedan dessa hjul, http://www.bike-discount.de/shop/k632/a47512/wh-rs80-c50-cl.html, från Bike discount. Cirka en vecka senare dök hjulen upp - men inte de hjul jag hade beställt, utan "kusinerna", http://www.bike-discount.de/shop/k632/a73212/wh-rs80a-c50-cl-wheel-set.html. Besvikelsen var naturligtvis total. Jag kontaktade företaget och returnerade det felaktiga hjulsetet till en kostnad av 400 kronor (pengar jag skulle få återbetalda senare). Hade löpande mejlkontakt med en Herr Max Gerhards under reklamationen, så att inget skulle kunna bli fel. Vi jämförde bland annat ordernr på hjulseten för att säkerställa en korrekt leverans

I dag anlände det nya hjulsetet till min dörr - och gissa vad. Ännu en gång hade företaget skickat samma felaktiga hjulset. Jag bokstavligen skrek av ilska och besvikelse. Hur fan är det möjligt??? En gång kan ju tillskrivas den mänskliga faktorn - men knappast en andra gång.

Dessutom har inte återbetalningen av fraktkostnaden för den första reklamationen kommit mig tillhanda än.

Nu har jag återigen kontaktat min referenser hos företaget för att slutgiltigt kunna lösa detta. Jag har poängterat att en ordentlig ursäkt samt någon typ av kompensation vore klädsamt. Men jag kommer nog att tänka både en och två gånger innan jag handlar något från dem igen.

/Pär

Hiza skrev:
-------------------------------------------------------
> En gång kan ju tillskrivas den
> mänskliga faktorn - men knappast en andra gång.

Har de slutat med människor?

jag har varit med om samma problem två gånger hos dem, först med ett landsvägshjulset där de skickade med runda ekrar istf aero-ekrar och sen med ett mtb-hjulset där de skickade ett set med nav som inte hade skivbromsfästen.
Fick aldrig tillbaka pengarna för frakten, tröttnade till slut på att tjata.

Men de är ju billiga iaf...

Fast dom du fick kostar 50 evro mer... Täcker ju returfrakten i alla fall. Vad är det egentligen för skillnad på dom förutom dekoren?

Visst, de är 50 euro dyrare, men jag tycker att de hjul jag ursprungligen beställde är betydligt trevligare rent estetiskt. Och det är en faktor i alla fall jag inte helt kan bortse ifrån.
/Pär

De hjulparet du vill ha är ju slut så de tyckte väl att ett annat hjulpar kunde duga. Synd bara att de inte kollar med köparen, om nu fallet är så...

Jag har ungefär samma erfarenhet av Bike-discount. Det är lite slumpartat vad man får i paketet. När jag har skickat tillbaka något (reklamationsärende) har jag inte fått tillbaka pengarna förrän jag mailat och frågat om status, och då fick jag inte för returfrakten heller. I mitt fall var det dock bara 40-ish kronor, så jag orkade inte tjafsa med dem.

johanssonms skrev:
> De hjulparet du vill ha är ju slut så de tyckte
> väl att ett annat hjulpar kunde duga. Synd bara
> att de inte kollar med köparen, om nu fallet är
> så...

Lagerstatusen skiftar - när jag beställde ett nytt par fanns de korrekta hjulen hemma. Trodde i min enfald att de skulle anstränga sig lite extra för att undvika ytterligare debacle.

Jag har aldrig fått fel varor från dom
Men jag reklamerade ett par dubbdäck som släppte dubb förra året och fick då påminna flera gånger för att få returfrakten.
Till slut fick jag den dock.

Tyckte dock att dom var ganska bra på att svara på mail och så.

Men att skicka fel hjulpar 2 ggr i sträck är ju under all kritik...

Hiza skrev:
> Visst, de är 50 euro dyrare, men jag tycker att
> de hjul jag ursprungligen beställde är betydligt
> trevligare rent estetiskt. Och det är en faktor i
> alla fall jag inte helt kan bortse ifrån.
> /Pär

OK så skillnaden är rent estetisk då? Helt klart är det upp till dig att inte vilja ha hjul som ser annorlunda ut.

Stok skrev:
> Jag har ungefär samma erfarenhet av
> Bike-discount. Det är lite slumpartat vad man
> får i paketet. När jag har skickat tillbaka
> något (reklamationsärende) har jag inte fått
> tillbaka pengarna förrän jag mailat och frågat
> om status, och då fick jag inte för returfrakten
> heller. I mitt fall var det dock bara 40-ish
> kronor, så jag orkade inte tjafsa med dem.

Har inga bekymmer med att idka mejl-/telefon-påstötningar till döds dagar om det skulle behövas för att få igen mina fraktutlägg. Uttröttningsmetoden har fungerat förr - tro mig. =) Är det någon som ska gå skadeslös ur detta så är det jag.

Senast ändrad:
Inte vad jag ville läsa med ett par hjul påväg hem...

Däremot fick du iallafall inte en lampa istället för beställda däck som nån fick :p

Detta året har jag också haft en del struligheter med BD. Kanske det har med att göra att jag börjat utnyttja ett kryphål för att få fri frakt.

Tycker också det har varit krångligt att reklamera, men jag fick iaf vouchers att handla hos dem på som kompensation för mina kostnader att skicka tillbaka prylarna.

marr skrev:
> Inte vad jag ville läsa med ett par hjul påväg
> hem...
>
> Däremot fick du iallafall inte en lampa istället
> för beställda däck som nån fick :p

Haha, nej riktigt så illa var det inte. Man hoppas ju att personen ifråga inte fick en lampa även vid andra leveransen. =)

På min Fuji satt det andra hjul & däck än vad specen på BDs hemsida angav att det skulle vara.
Funkar gör dom ju, men ser lite blekare ut än den uppsättningen som skulle suttit på.

TS: Lycka till med 3dje gången gillt!

Tille skrev:
> Hiza skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > En gång kan ju tillskrivas den
> > mänskliga faktorn - men knappast en andra
> gång.
>
> Har de slutat med människor?

Ja, nu använder de tyskar.

Priserna är det inget fel på..... men packar man tex GORE jackor med olika former av vätskor, så hoppas man ju att de kan embalera dessa så läckage inte sabbar allt annat i paketet....
Missfärgad jacka från GORE (som dessutom inte finns längre hos dom) tyckte dom att jag skulle skicka tillbaka tillsammans med den tomma flaskan...
Personligen tyckte jag att bilder på missären skulle räcka, så jag orkar inte... Får väl köpa att jackan är lite missfärgad då... men där handlar jag aldrig mera!

Tacka vet jag ROSE!!!

/JP

Tillbaka
Topp