Finnmarksturen 2014

Finnmarksturen 2014
Första gången för mig på Finnmarksturen där man har fått damm i mun!
Annars som vanligt otroligt kul tävling där man känner sig otroligt glad att man klarat av det.

Finnmarksturen 2014
Kul Lopp bra arrangerat mycke backar och en hel del steniga stökpartier. Bra med motorcross åkarna som följde med loppet och hjälpte till när det behövdes. Trevlig och entusiastisk publik.

Finnmarksturen 2014
Det var jag som la upp bilderna på trappan. Jinxade mig själv där och punkade naturligtvis.
Fick inte i ordentligt med luft och punkade igen med 5 km kvar och fick kötta på fälgen sista biten. Men fick ändå 3.25. Revansch på Lördag!!

Finnmarksturen 2014
Tror det var min tionde Finnmarkstur, 3e på nya banan. Är jättenöjd med loppet. Kände mig stark hela loppet igenom. Fick en liten svacka i en backe innan Hagge. Hade glömt bort att det var en rätt sugande backe där. Klämde en gel efter kontrollen som hjälpte mig uppför backen efter Hagge.
Halvvägs gen loppet hade jag lite hopp om sub3 men orkade inte riktigt hålla farten uppe i de långa backarna på slutet så det blev några minuter över 3h istället.
Nöjd över att jag inte behövde sätta ner foten en enda gång förutom vid en kontroll när jag fyllde på en flaska.
Banan var otroligt torr och hård vilket säkert bidrog till att det blev mitt snabbaste lopp hittills. Mest nöjd är jag över att jag minskade gapet till vinnaren med tio minuter vilket borde betyda att jag blivit lite snabbare i år.

Finnmarksturen 2014
Hade som mål att komma under 3,30 i år, men fick till ett bra lopp och rullande in på 2,58. Allt flöt på bra utan problem. Tyckte det var en hel del som hade punka?

Finnmarksturen 2014
Jag körde 2h55min iår. Krampade vid sista kontrollen och fick slököra sista biten på loppet. Är annars rätt nöjd.

Grymt fina stigar och banan var i toppskick!!

Finnmarksturen 2014
Fulkinesen skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Garmin 810 säger att det var 1,365
> höjdmeter... det kan väl bara inte stämma???

Min Polar RC3 GPS visar 1100 meter stigning. Det tror jag stämmer väldigt bra.
Strava visar (importerat från polarklockan) 1786 meter.

Finnmarksturen 2014
Min gps visar ungefär samma sak 1003 direkt i gpsen
och 1740 på strava

Snabb och fin bana i år.
Utan kedjebrott och punktering hade man kanske kunnat göra en bra tid

Finnmarksturen 2014
Så har man smackat upp lite videos.

#8 är väl roligast med målgång, turbokramp, käftsmäll över tänderna med medaljen o lite sånt. Sen glömde jag stänga av kameran så den bara snurrar på..

Tillbaka
Topp