Finns det bra heldämpade juniorcyklar?

Hannes H

Medlem
Tjenare!
Jag har snart i ett år letat efter heldämpade juniorcyklar i storlek small som inte kostar 35000 eller väger 15 kilo. Jag tycker också att det börjar bli lite tråkigt att cykla runt på sin gamla vanliga hardtail. Jag tycker ju att den är bra och lätt med en dropper och den passar riktigt bra. Men att cykla runt bland alla med karboncyklar och själv sitta på en modifierad Frog så tycker jag som sagt att det börjar bli riktigt tråkigt. Hittills har jag letat på köp och sälj sidan varje dag, men den rätta cykeln dyker alldrig upp. De ända två cyklarna som är small och heldämpad som jag har hittat är Scott Spark 600 och Canyon Neuron Young Hero (nya då). 600:an verkar rätt bra, men jag gillar Canyonen mer till utseendet och det är precis en sådan som skulle passa min åkstil. Men jag tror att det blir svårt att få tag i en om de bara tar in typ tre i lager som sedan flera miljoner människor försöker köpa samtidigt. Jag letar alltså efter en cykel i small eller xSmall som skulle passa en 12 åring som är 155 cm lång. Bara undrar om någon vet en cykel som skulle passa mig och inte kostar över 30000.
Tack!

Problemet just nu är att det finns nästan inget på lager.

Om du är 12 och 155 cm letar du inte efter en cykel till 155 cm, men till från 155 cm till kanske 170 cm.

Vpace har jättefina och lätta cyklar. Det kommer en nya Moritz FS, men leverans tyvärr från augusti:

Tack! Jag vet dock bara inte hur man går in och tittar på komponenterna, vad den kostar och sådant. Jag fick bara up bilder på den.

Priset för 27.5" står på sidan: 2699 euro, tyvärr kommer 100 euro till för frakt till Sverige.

Antar att nästan alla komponenter är identiska med gamla modellen, förutom gaffeln som är en Fox34:

Min son kör en Max26, en riktigt fin och bra cykel! Den är också prisvärt. Nya Moritz275 är inte så prisvärd, men jag har inte sett något annat som är bättre till den pris, och framförallt inte lika lätt.

Priset för 27.5" står på sidan: 2699 euro, tyvärr kommer 100 euro till för frakt till Sverige.

Antar att nästan alla komponenter är identiska med gamla modellen, förutom gaffeln som är en Fox34:

Min son kör en Max26, en riktigt fin och bra cykel! Den är också prisvärt. Nya Moritz275 är inte så prisvärd, men jag har inte sett något annat som är bättre till den pris, och framförallt inte lika lätt.
Det är ju riktigt snygg och man kunde välja dropper på den och för bara 24000 och få en 12 kilos heldämpad barncykel! Wow!
Det ända nu är ju att det stod runt 140 cm på den och jag vet inte om den passar mig, att den är för liten, men den är ju också inräknad som
alternativ. Tack!

Det är ju riktigt snygg och man kunde välja dropper på den och för bara 24000 och få en 12 kilos heldämpad barncykel! Wow!
Det ända nu är ju att det stod runt 140 cm på den och jag vet inte om den passar mig, att den är för liten, men den är ju också inräknad som
alternativ. Tack!

Det är gamla modellen. Nya modellen, som jag länkade till tidigare, finns i S och L och kommer med dropper.

Vpace rekommenderar riktigt stora cyklar. Moritz275 i S är lika stor som många vuxencyklar i S, men har lägre standover så är cykel att när man är kortare.

Tillbaka
Topp