Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Självklart är det ju personligt, men ner till vilken temp ca tycker du att dom funkar?Väldigt nöjd med denna.
Känns varmt och skönt vid -5 , har lobster varianten i samma märke när det blir ännu kallare.Självklart är det ju personligt, men ner till vilken temp ca tycker du att dom funkar?
Ja, det finns flera "jobbhandskar" som är vettiga, funderar bl.la på Hestras Kobolt Winter CZone Flex.Gillar arbets/mekaniker varianter för vintern.
typ: https://www.industrishopen.se/store/p/0/black-force-884468
De här borde fungera bra för digVill pendla med fingerhandskar så länge som möjligt och behöver då ett par riktigt varma nu när tempen ligger runt nollan. Lobster eller tumvantar har jag redan för ännu kallare väder.
Någon som har bra tips och erfarenhet av varma fingerhandskar?
Lever ni på Mars ?i 16 minus.
Har du någe bra tips på vindtäta mtb handskar. Jag kör med vindtäta cykelhandskar ifrån hestra med lager under (i helgen tvenne men jag är lättfrusen). Handskarna är dock i stort sett utslitna och Hestra verkar ha sluta med dem. Ingen i konceptbutiken kunde komma på att de hade något alternativ. Vindtäta skalhandskar sökes.Kanske inte vad du är ute efter men jag kör supertunna löparhandskar under och vanlig vindtäta mtb handskar över. Funkar bra ner till -5 grader.
Körde de här i helgen. Funkade helt ok. I vindtäta blir man lätt blöt innifrån. Då börjar jag frysa.Har du någe bra tips på vindtäta mtb handskar. Jag kör med vindtäta cykelhandskar ifrån hestra med lager under (i helgen tvenne men jag är lättfrusen). Handskarna är dock i stort sett utslitna och Hestra verkar ha sluta med dem. Ingen i konceptbutiken kunde komma på att de hade något alternativ. Vindtäta skalhandskar sökes.
vet inte vad det är för temperaturer där. drog mig bara till minnes en mtb-tur jag tog med dessa fingervantar en solig vinterdag när det var just 16 minus. och alltså ett fortfarande njutbart nöje, som det bör vara med frivilliga utflykter. där jag bor i mälardalen blir det sällan kallare än så.Lever ni på Mars ?![]()
Räcker med tunna handskar under, även i minus dubbla siffror. ?Bar-mitts är next level vinterhandskar.
Vill bara lyfta att det är rätt stor skillnad i krav på handskar när man pendlar jämfört med en MTB-tur i skogen. Riktar mig inte mot din tur specifikt såklart.vet inte vad det är för temperaturer där. drog mig bara till minnes en mtb-tur jag tog med dessa fingervantar en solig vinterdag när det var just 16 minus.
Jag kör med skidhandskar på vintern. Funkar bra. De varmaste fingerhandskarna hittills var från märket Leki. Jag kör ute hela vintern, men max ca två timmars pass.Vill pendla med fingerhandskar så länge som möjligt och behöver då ett par riktigt varma nu när tempen ligger runt nollan. Lobster eller tumvantar har jag redan för ännu kallare väder.
Kan vara värt att nämna att man kan hålla fingrarna borta från bromshandtagen när det är kallt. De leder in kyla i fingrarna ganska effektivt eftersom de är gjorda av aluminium.
Säkert bra, med en annan skärning på fingrarna är jag rätt säker på att dessa hestra är varmare https://www.hylte-lantman.com/hestrajob-winter-pro-arbetshandskeRunt nollan behövs inte vinterhandskar.
Blir det kallt kör jag
![]()
HestraJob Kobolt Czone Winter Flex Arbetshandske
Vind- och vattentät vinterversion av vår smidiga montagehandske Kobolt. Anpassad för arbeten i kalla och blöta miljöer där det krävs god passform och fingert...www.hylte-lantman.com
Gillar arbets/mekaniker varianter för vintern.
typ: https://www.industrishopen.se/store/p/0/black-force-884468