Fixa till träningsrum (del av förrådet)

mklmtb

Aktiv medlem
Hej alla,

Jag håller på att ordna till min lilla träningsdel av förrådet, det har varit perfekt för vinterträningen (Zwift) de senaste två åren men börjar bli rejält trött på att känna den där förrådskänslan (kala väggar, betonggolv mm). Så nu renoveras det!

Jag har några korta frågor som jag hoppas ni Happyläsare har stenkoll på :)

1. Jag tänkte skriva något kul på väggen, ex. #rideon eller #paincave - vet ni var jag kan beställa antingen färdiggjorda klistermärke att sätta upp alternativt urklippt mall som jag bara kan måla över? Vill undvika att sitta här hemma och försöka skära till det, leder till katastrof bara :/

2. Har ni tips på bra hållare för tangentbord (och telefonen ev.) som golvstativ? Alternativet är LACK vägghylla från IKEA.

3. Som golv tänkte jag lägga ut en träningsmatta från Biltema (https://www.biltema.se/fritid/traning/fitnesstraning/traningsmatta-2000031674) - någon som har erfarenhet från denna? Det är totalt ca 8-9kvm.

Tack på förhand!

received_2186679788214056.jpeg

Lägg en heltäckningsmatta på golvet. Jag har lagt en nålfiltsmatta på mitt golv. Det är viktigt att golvet andas om det är betongplatta direkt på mark som det brukar vara i förråd

Snyggt!

Jag köpte ett par hyllplan plus justerbara ben från IKEA och byggde ett borde som ett T. Hittade en gäng vinkeljärn i garaget. Rätade ut ett par av dem och byggde två armar som sticker ut från bordet som hållare till tangentbordet. Sen gjorde jag ett litet tak med plexiglas. Mellan tangetbordet och glaset sitter även mobilen på en vanlig styrhållare mha av en pinne. :-)

Blev otroligt bra om jag får säga det själv. Når mobilen utan problem när jag cyklar och behöver inte sträcka mig mycket för att nå tangentbordet. Om jag ställer mig så hamnar svettdropparna på glaset istället för på mobilen. Inte så snyggt men mycket funktionellt för mina behov.

Bilagor

• t.png
    t.png
    415.7 KB · Besök: 211
Senast ändrad:
Jajjas sa:
Lägg en heltäckningsmatta på golvet. Jag har lagt en nålfiltsmatta på mitt golv. Det är viktigt att golvet andas om det är betongplatta direkt på mark som det brukar vara i förråd

Ah, just det, tack! Hittade en plastmatta för både inom- och utomhusbruk som är full med hål som tillåter att det andas rejält.

Tack @Tuta för ditt tips med!

Fortfarande ingen som har tips på hur det går att få till texten på väggen på ett bra sätt?

mklmtb sa:
1. Jag tänkte skriva något kul på väggen, ex. #rideon eller #paincave - vet ni var jag kan beställa antingen färdiggjorda klistermärke att sätta upp alternativt urklippt mall som jag bara kan måla över? Vill undvika att sitta här hemma och försöka skära till det, leder till katastrof bara :/

Kolla med valfri skylt eller bildekorfirma, nästan oavsett var du bor lär du ha en eller ett par i hyfsat närområde.

mklmtb sa:
Jajjas sa:

Ah, just det, tack! Hittade en plastmatta för både inom- och utomhusbruk som är full med hål som tillåter att det andas rejält.

Fortfarande ingen som har tips på hur det går att få till texten på väggen på ett bra sätt?

Jag rekommenderar verkligen nålfiltsmatta istället för plastgolv.
Golvet blir varmt och hemtrevligt och förbättrar akustiken.
75kr/kvm betalade jag på Hornbach.

48kr/kvm här, https://www.bauhaus.se/nalfilt-svart-400-cm-1.html

Senast ändrad:
Jajjas sa:
mklmtb sa:
Jajjas sa:

Jag rekommenderar verkligen nålfiltsmatta istället för plastgolv.
Golvet blir varmt och hemtrevligt och förbättrar akustiken.
75kr/kvm betalade jag på Hornbach.
48kr/kvm här, https://www.bauhaus.se/nalfilt-svart-400-cm-1.html

Perfekt, till och med billigare än plastgolvet!

Klassiker är ju att ta en overhead/projektor apparat och dra om texten på väggen med, kanske kombinerat med en siluet av en cyklist.

Börjar likna något nu :)

Alltid detta elände med sladdar bara som behöver gömmas.

Bilagor

• 24B7E733-AF83-4262-AA57-2948E54CB9E6.jpeg
    24B7E733-AF83-4262-AA57-2948E54CB9E6.jpeg
    275.1 KB · Besök: 128
  • B0D58797-B98D-438B-9ECE-95B221C7A5BE.jpeg
    B0D58797-B98D-438B-9ECE-95B221C7A5BE.jpeg
    178.3 KB · Besök: 113
Tillbaka
Topp