[Fixed] lite bilder på bettan

glitch

Aktiv medlem
Kände att jag behövde en paus i skruvandet på nya MTB'n så jag tänkte slänga upp lite bilder på fixien nu när den börjar närma sig 'färdig' stadiet.
Hojen köptes tämligen komplett på ebay men givetvis finns/fanns det lite kvar att göra som att skaffa kedjespännare, låsring, byta klingor, pedaler, straps osv.

Ramen är en Eddy Merckx Pista ram i Columbus rör. Eddy lyser med sin frånvaro förutom på drop-outsen där det tydligt står Eddy Merckx instansat. Istället heter ramen 'Thei Sprint' vilket härstammar från att herren som först byggde ihop den heter så mycket som 'Theisen' och driver cykelaffärn Radsport Theisen i Österrike tror jag det var. Kör just nu 48/17 vilket funkar fint i stan/på platten men jag tror att 48/18 skulle vara aningen snällare och kvickare speciellt nu i början.

Vidare planer är ett Nitto bullhorn styre, snyggare kedjespännare och vem vet kanske nåt flått diamantmönster på lindan.

Dags att låta bilderna tala för sig:

side3.jpg

Theisen.jpg

thei.jpg

gaffel.jpg

sadelror.jpg

driveside.jpg

campa.jpg

drivetrain.jpg

chainline.jpg

side2.jpg

fuchs skrev:
-------------------------------------------------------
> du borde bestämmer dig om du ska har campa eller
> shim...är ju lite synd på denna cykel att
> blanda...

Hehe jo det har du helt rätt i men jag har inte någon vidare budget på denna just nu så jag får leva med stilbrottet ett tag till men på sikt så....

/C

Du C! På lördag är det du som drar och jag som slipstreamar. Capice?

Du har åkt så mycket på mitt hjul så nu är det payback.

JLarsson skrev:
> Du C! På lördag är det du som drar och jag som
> slipstreamar. Capice?
>
> Du har åkt så mycket på mitt hjul så nu är
> det payback.

Bara du säger var jag ska svänga så ska det nog gå att ordna ;P

/C

glitch skrev:
> jag
> får leva med stilbrottet ett tag till men på
> sikt så....
Äsch, funkar det så funkar det. Det är bara talibaner som inte kan tänka sig att blanda.
Snugg cukel.

Väldigt fint med de där halva-kromad-baktrianglarna, verkligen.

Och det är alltid lika skojigt med tyska. Achtung Spitfeuer!

Senast redigerad av en moderator:
rayy skrev:
> Oh my god! Finns det så där vackra saker på
> vägarna fortfarande? :) Hur fick du tag i den och
> allt?

Efter att ha missat en e-bay auktion på en annan Pista tipsade Freddiesan eller vad det Stålis om att denna låg uppe på tyska e-bay. Ramen var ju rätt size och det mesta stämde så jag höll mig lugn in i det sista för att sedan börja budkriga. Ca. 3200:- fick jag till slut slanta plus 50 Euro frakt till Sverige. Jag klagar inte =)

/C

Världens finaste dödsfälla fie ;)
Hon är jääääääääääääääääääääääääääääääääättesnygg :)

/j.

Vadå ny kedjespännare? Du verkar ju ha en fungerande sådan redan. Tycker för övrigt det är helt ok att blanda. Fasen det är ju en fixie och de ska ju ha lite streetcred. Fina bilder och en fin hoj du fick tillslut. Bevisar att det behöver inte vara dyrt att köra på ordentliga grejer.

Tillbaka
Topp