Fler än jag som har problem med reservdelar från Bianchi?

Kylklamp

Medlem
Tjena,
Har väntat sedan i Oktober förra året på lite reservdelar från Bianchi och vill kolla om det är fler som är i samma sits eller vet några alternativa vägar att gå?

I dagsläget har LBS (Bianchi-återförsäljare) kontaktat Bianchi centralt många gånger genom sina kanaler och även varit i kontakt med den svenska representanten från Bianchi utan framgång.

Kan förtydliga att det självklart gäller specifika Bianchi-delar som inte finns att frambringa på någon "vanlig" webbshop.
Det är heller inga lätta grejer att få tillverkade på egen hand (utan stora hål i plånboken)

Tacksam om någon kunde leda mig vidare i frågan.

Om det är så speciella delar att du inte ens kan berätta vad det är så är det nog bara att fortsätta på den vägen.

Om det är så speciella delar att du inte ens kan berätta vad det är så är det nog bara att fortsätta på den vägen.
Oj, tack för hjälpen!

Tänkte att det inte var själva reservdelarna som påverkade utan just responsen och ointresset från Bianchi att ens t.ex. svara att delarna inte finns och inte heller komma in i lager.

Det gäller lite olika delar, men det som verkar vara svårast är de tvådelade bultarna som håller baktriangeln i ramen på en kolfiber-Methanol.
Hoppas detta gör att du kan hjälpa mig bättre ?

det kan ofta även hjälpa att söka på reservdelsnumret. alltid är det någon som sitter på ett restlager:)

Har exakt samma problem, väntat på en sadelstolpe inkl sadelfästet i fyra månader. Har så klart den triangelformade stolpen så ingen annan stolpe passar. Butiken som hjälper mig är helt suverän men tyvärr tar det stopp mellan Bianchi och den svenska representanten.

Oj, tack för hjälpen!

Tänkte att det inte var själva reservdelarna som påverkade utan just responsen och ointresset från Bianchi att ens t.ex. svara att delarna inte finns och inte heller komma in i lager.

Det gäller lite olika delar, men det som verkar vara svårast är de tvådelade bultarna som håller baktriangeln i ramen på en kolfiber-Methanol.
Hoppas detta gör att du kan hjälpa mig bättre ?

Är du säker på att denna bult är helt unik för Bianchi? Det är nästan alltid bättre ekonomi för tillverkaren att beställa bultar och liknande ur en katalog än att specialtillverka. Om så är fallet brukar det gå att leta upp andra leverantörer av samma ”bult”. Visserligen med visst besvär ibland, men det kanske det kan vara värt med tanke på att cykelsommaren är här.

Har exakt samma problem, väntat på en sadelstolpe inkl sadelfästet i fyra månader. Har så klart den triangelformade stolpen så ingen annan stolpe passar. Butiken som hjälper mig är helt suverän men tyvärr tar det stopp mellan Bianchi och den svenska representanten.
Ja, samma här. Butiken gör allt dom kan, men får alltid som svar att det är nya 2 veckors leveranstid (förutom när dom hade inventering eller stängt över jul och nyår). De har även varit i kontakt med John som är Mr. Bianchi i Sverige, men det verkar inte ge något.
Har även försökt få tag på sprängskiss utan resultat. Butiken har tydligen inte tillgång till detta utan får helt enkelt be Bianchi om en produkt till en viss modell i text via mail.
Det beställningsnummer för produkten som Bianchi själva hänvisar till går inte att hitta på webben och är tydligen inte något standardiserat utan Bianchi USA har t.ex. egna nummer.

Har du någon idé på framdrift eller är det bara sitta still i båten och ångra sitt köp av en cykel från en gammal,meriterad tillverkare?

Om vi byter focus lite då. Vad är felet? Hur ser delen ut? Hur rundar vi nuvarande problem med leverans genom massa bra idéer och glada tillrop?

Tillbaka
Topp