Floda MTB-festival

Höjdskräck

Aktiv medlem
Floda MTB-festival
Jag har inget med det hela att göra men årets MTB-festival kommer att smälla till i helgen. Var där förra året och tyckte arrangemanget var hysteriskt trevligt. Massvis med democyklar från de största märkena att klämma på.

Jag kanske har missat det helt men tycker att festivalen har varit oförtjänt dåligt diskuterad här på happyride.

Floda MTB-festival
Jag har inget med det hela att göra men årets MTB-festival kommer att smälla till i helgen. Var där förra året och tyckte arrangemanget var hysteriskt trevligt. Massvis med democyklar från de största märkena att klämma på.

Jag kanske har missat det helt men tycker att festivalen har varit oförtjänt dåligt diskuterad här på happyride.

Jag tänkte dra dit men var inte där förra året. Bör man ta med sin hoj och utrustning eller är det mest "gå runt och kolla" som gäller?

Ser fram emot detta väldigt mycket!

Floda MTB-festival
Jag tänkte dra dit men var inte där förra året. Bör man ta med sin hoj och utrustning eller är det mest "gå runt och kolla" som gäller?

Man kan cykla antingen guidade turer (bokning krävs) eller bara cykla runt själv eller med Trailforks eller liknande som guide.

Guidad tur var nice förra året, liksom hela eventet!

Floda MTB-festival

Som @stigfinnare sa. Lite annat upplägg i år verkar det som med bokning o betalning online i förväg av de guidade turerna. Det är nog bra eftersom det var lite kaosartat med bokning på plats förra året (många som ville åka).

Ta med egen hjälm o så oavsett om du vill testa demohojar eller hyra Orbea.

I år kommer jag själv bara gå runt o kolla o prata men det är mest för att jag inte har tid med ngt annat den dagen tyvärr.

Floda MTB-festival
Fint väder, gott om folk.

WhatsApp Image 2024-09-08 at 09.50.44 (1).jpeg

Bra höjd.
WhatsApp Image 2024-09-08 at 09.50.44.jpeg

Floda MTB-festival
Hade tyvärr inte möjlighet att stanna till eftermiddagen, men jäklar vilket grymt arrangemang! Fantastiskt fina stigar också, kul med så mycket byggda features. Wall riden på Wonder Woman var magiskt bra.
Det satt en kille där och forgraferade när våran grupp (13:00) körde på wallriden. Undrar om man kan se de bilderna nån stans?

Tillbaka
Topp