Det är lite en fråga om vad du är ute efter och vilken plånbok du har.
OM det är så att du har råd att köpa BT:s stora 'kompletta sats' 10-120 som kostar en 1000-lapp så får du en sats där verktygen är av helt godkänd kvalitet.
Det jag gillar med den, är att den är nästan komplett om du t.ex. skulle skruva isär en maskin, t.ex. en bilmotor, gräsklippare etc (en cykel är sämre exempel eftersom den sällan kräver så mycket verkyg, men en del special).
Vad jag också gillar, är att den inte har några mejslar eftersom där vill man nog ha en egen sats.
Komplettera med en mejselsats 12-516 för 129:-, varken bu eller bä i kvalitet, men helt OK.
Jag skulle köpa en dyrare sidavbitare ex 12-102 för 50:90 och en billigast tänkbara kombinationstång t.ex. 12-306, 29:90, för den håller ändå.
Lägg sedan till en billig polygrip utan tjaft med platsskydd och specialgrepp så får du ett all aroundverktyp som klarar det mesta typ 12-453 för 39:90.
Har du behov av en shiftnyckel så tänk på att det är ett nödverktyg som tar livet av det mesta om man använder det fel. Jag skulle köpa mig en så sniken jag kunden om jag hade en begränsad ekomomi, men försöka att inte använda den mer än i yttersta undantagsfall.
Är du som jag, som ändå trots den vetskapen, dä och då av bekvämlighetsskäl ändå tar till den lite för ofta, köp helst en Bacho eller om du vill komma lite billigare undan, en Kamaza.
Lite beroende på vad man skruvar så är det ibland läge att skaffa ett bra och gärna dyr bit-mejselskaft, med magnet, bra grepp. Köp sedan till en bitsats i låda, där bitsen har standardlängd så att du kan efterkomplettera när du tappar eller drar sönder bits.
Tyvärr tycker inte jag Biltema har några bra bitssatser eftersom det lönar sig med kvalitet där.
Jag skulle istället kika på Bauhaus, K-Raouta eller kanske Silvan om det finns något sådan i närheten.
Men som sagt, dina behov måste styra, flyttar du hemifrån, är det gissningsvis plånboken som till synes och sist styr.
Så ovanstående måste ses som ett exempel, inte ett förslag.
Jag vet inte vad du skruvar när du inte skruvar cykel, men skulle du ha ovanstående med dig när du skall göra rent mekaniskt meckande, inte snickerier etc, så klarar du dig nog rätt långt.
/putte