Flytta spurtklossen längre bak???
Sitter nere i Puerto de Mogan och har en lazy afternoon efter fina cykeldagar i bergen. Med anledning av de (för en svensk) rejäla klättringar man gör när man är här nere så har det tillstött komplikationer för hälsenan som börjat göra ont. Problem med (höger)hälsena är ingen ny grej för mig och en av anledningarna till att jag började med cykling från att mestadels sprungit bergslopp och orienterat. Innan jag åkte ner hit på träningsläger så har jag försökt höja belastningen på mina pass för att vänja kroppen med den högre belastning som komma skulle. Men efter att ha gått i bräschen 5 dagar för 2-3000 höjdmeter och långa dagar, har smärtan kommit. Frågan om spurtklossens placering har då dykt upp i mina funderingar för vad jag kan göra för att avlasta hälsenan tills läkarna har fått tummen ur. söker man lite på nätet så skrivs det en del ffa från amerikanskt håll om att flytta klossen bakåt tom så långt som mitt under foten.
Undrar då om det är någon här som testat att flytta bakåt (mer än originalhålen bjuder) eller annars har något att säga?
Jag kör med Mavic Road Pro skor som sitter bra på foten och klossen (SPD-SL) så långt bak som det går med originalhålen. Vågar man ta till borren och göra slag i saken med egna hål?
Känns som jag skulle vilja försöka hitta en avlastning, speciellt med Vättern så nära inpå.
Tack för all input!
Undrar då om det är någon här som testat att flytta bakåt (mer än originalhålen bjuder) eller annars har något att säga?
Jag kör med Mavic Road Pro skor som sitter bra på foten och klossen (SPD-SL) så långt bak som det går med originalhålen. Vågar man ta till borren och göra slag i saken med egna hål?
Känns som jag skulle vilja försöka hitta en avlastning, speciellt med Vättern så nära inpå.
Tack för all input!