Focus cayo, comfortracer?

Hej,
Lurar på en beggad Focus Cayo ltd, med campagnolo som en helgracer. Vill gärna ha en hoj lite mer åt comforthållet än ultraracer. Man verkar få en hel del för pengarna.. Kan de vara ett bra köp? Jag vill gärna ha hygglig kvalitet, men kommer inte cykla 10 mil om dan, snarare 10 mil i veckan men vill ändå ha bra grejor, till en rimlig peng. Andra förslag mottages också tacksamt. Har inga "experter" i bekantskapskretsen direkt, så jag slänger ut frågan här. Trevlig helg på er!

Hej

Jag är mycket nöjd med min Focus Cayo ltd med Campagnolo Athena, kan rekommendera denna cykel.. mycket cykel för pengarna….. har cyklat ca 600-700 mil på 1,5 säsong med focusen :-)

Senast ändrad:
Jag har en sån. Det enda jag har att klaga på är att den är ganska agressiv i sittställningen för att gå som komfortracer. Jag har Ultegra på min.

mam skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har en sån. Det enda jag har att klaga på
> är att den är ganska agressiv i sittställningen
> för att gå som komfortracer. Jag har Ultegra på
> min.

Håller med mam, min cayo Ltd 2014 tycker jag också känns ganska aggressiv i sin sittställning men jag gillar det efter att jag har vant mig. Annars tycker jag det är en riktigt härlig cykel, får du ett bra pris så slå till ;)

Annat förslag - Scott CR1. Årets modell är nedspecad pga att Solace ersätter den som Scotts toppmodell inom komfortracer, men tidigare års modeller kan starkt rekommenderas. De tidigare modellerna kan nog inte betraktas om komfortracers. Jag har en sådan och är väldigt nöjd. Vi har vi alpcykling hyrt komfortmodellerna och till den cyklingen har de fungerat utmärkt.

Det kan dock skilja en del mellan olika modellers specar och år och namnsättningen över åren känns inte helt konsekvent, så lite research är nog på sin plats.

Tillbaka
Topp