Focus-cyklar i Sverige - helst Stockholm

SofiaPB

Medlem
Är i akut behov av en reservdel till min Focus Mares CX.
Något som vet en butik (LBS) som säljer Focus i Sverige helst Stockholm?
Vad jag behöver är en Focus Axel, R.A.T Thru Axle 148x12mm (164,7mm Bak)....

Tack på förhand

Cykloteket verkar vara återförsäljare, testa ringa till valfri butik (nummer finns på hemsidan) för att se om dom har i lager eller hur snabbt dom men beställa åt dig.

Cykloteket verkar vara återförsäljare, testa ringa till valfri butik (nummer finns på hemsidan) för att se om dom har i lager eller hur snabbt dom men beställa åt dig.
Tack för svar. Jag ringde Cykloteket i Bromma men de har inte denna del hemma dock. Hade hoppats att något ställe skulle kunna ha det.
Ska ringa fler av deras butiker.

Har ingen butik sådan hemma, så beställ själv. Går nog snabbare än att vänta på att en butik ska få hem Bike24, R2 kan ha sådan på lager, och leverera snabbt, kanske bikeinn, men de är inte kända för att vara snabba.

Tack för svar. Jag ringde Cykloteket i Bromma men de har inte denna del hemma dock. Hade hoppats att något ställe skulle kunna ha det.
Ska ringa fler av deras butiker.
Är i akut behov av en reservdel till min Focus Mares CX.
Något som vet en butik (LBS) som säljer Focus i Sverige helst Stockholm?
Vad jag behöver är en Focus Axel, R.A.T Thru Axle 148x12mm (164,7mm Bak)....

Tack på förhand

Bilagor

• 17513073569663219932890396375530.webp
    17513073569663219932890396375530.webp
    390.3 KB · Besök: 114
Efter ytterligare efterforskning inser jag att det är en 142x12mm R.A.T Thru Axle bak, 155.7 m som jag behöver (Focus Mares CX 2017).

• Rear Axle:
    The rear thru axle is also 12mm in diameter, but with a 142mm spacing. The RAT system on the rear axle is 155.7mm long.

@Beerfot - så om jag köper samma art nr på Bike Components som du gjort (bilden) så är jag hemma? Och har då bytt bort från R.A.T som kärvar.... För det är precis det som är problemet. Hjulet lossnar efter några kilometer

Japp. Kolla på Robert Axel Project. Där finns en guide som leder dig till rätt grunka. Jag snackade med dem och blev rådd att köpa via Bike components. Du kan få min RAT , den funkar fortfarande, medans du väntar på leverans.

Type 11:
Use:spare axle (rear 12 x 142 mm)Compatibility:FOCUS R.A.T. Systems w/ 12 x 142 mm over locknut dimension
Note:comes with M12 x 1.5 nut, which replaces the original R.A.T. nut
Manufacturer Number:LIG604.F

Tillbaka
Topp