Focus eller Kona?

Packe

Ny medlem
Focus eller Kona?
Hallå,

Har tänkt att införskaffa en ny cykel då jag varit utan ett tag på grund av stöld. Jag vill ha något vettigt för träning och lite skoj i skogen.

Har tittat lite på Focus Black Rider Ltd 2007 (http://www.pedalogerna.com/product_info.php?products_id=754) och Kona Caldera. Vad tror ni? Tips om andra cyklar jag bör titta på? Gränsen måste jag tyvärr sätta vid 10000:-, är lite lås och sådant som måst inhandlas också.

Är inte så insatt längre i cykel-världen så alla tips är tacksamma.

MVH
Patrik

Focus eller Kona?
Kolla in -06:ans Kona Caldera från www.hibike.de om det funkar med 17" lr 18", ca 5600:- inkl frakt!
Löjligt prisvärt!

Tänk på att Konas geometri ger en mer upprätt körställning, funkar bättre på stökiga, brötiga stigar än som xc-räser. Går iofs att fixa lite med val av styre/stam om man så önskar.

http://www4.hibike.de/main.php?sess...34eb49746e7a&method=m_catpd&nodeID=&groupID=3

Är själv 184cm och en 18" Kona HT funkar bra för mig iaf. Tycker det är skönt med mer avslappnad körställning än att behöva ligga på armarna när jag cyklar.

Lycka till, Mikael

Senast redigerad av en moderator:
Focus eller Kona?
18" är något litet då ja. Är själv i samma storlek som du och jag letar vanligtvis efter 20" hojar. Kolla in häggs och Cube 06. Det ska finnas en prissänkt 20" Cube.

Focus eller Kona?
192 cm, då är det en 20"-21" om du ska ha en kona.

fast att focus skulle vara längre än kona vet jag inte. kona har ju väldigt långa topprör, och ger därmed en utsträckt sittställning, focusen har ett rätt kort topprör (i förhållande till sadelrör). Det hela är ju en fråga om styrstamslängder och styren.

Focus eller Kona?
Packe skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok, är 192cm själv. Blir inte en 18" något
> liten?

Är själv 194 cm och cyklar på en 22" Kona Cinder Cone och är jättenöjd. Den ligger lite billigare än Calderan. Tror nog att 20" blir bra för dig. Vad jag hört tillverkar inte Kona 21".

/Magnus

Focus eller Kona?
Senast redigerad av en moderator:
Focus eller Kona?
Ok, då vet jag på ett ungefär vad jag ska leta efter iaf. Får ta mig en orderntlig funderare på riktigt vad jag vill ha. Tack för hjälpen allihopa =)

Tillbaka
Topp