Förbannade #%€£@ skit!!

Valhalla

Ny medlem
Förbannade #%€£@ skit!!
För en stund sedan skulle jag till konsum för att köpa bröd och diverse annat. Lat som jag är tog jag fulhojen (3 min gångsträcka) för att spara någon minut.

Fulhojen är en mycket ful och usel fulhoj; en gammal crescent-"räser" som jag gjort om till SS (ful-mek dessutom) och plockat bort bakbromsen på. Frambromsen tar oerhört dåligt (varför tog jag bort bakbromsen egentligen...?!), trots v-bromsklossar. Man måste trycka så man får ont i hela handen för att få stopp på hojen, och då går det ganska långsamt till råga på allt.

Nåväl, jag började trampa på ordentligt och kom upp i ca 35 km/h innan jag skulle svänga vänster. Jag trycker till på bromsen och cykeln börjar sakta, sakta, bromsa in. Men helt plötsligt, utan minsta förvarning LÅSER SIG DEN JÄVLA BROMSJÄVELN och jag far rätt i asfalten!!! Nu passar det sig va?! Lås dig när jag är inne i en jävla sväng i 25 km/h! Bromsar skiten knappt så tror man ju att den kommer fortsätta så! Tji fick man för att man tror att det gamla skrället duger att cykla på. Till konsum dessutom...

Tänkte bara säga detta apropå min tråd om cyklister som ramlar framstupa. Det var väl tur att jag ramlade åt sidan då :D. Vilken tur jag hade som inte slog skallen i backen, för jag tog inte hjälmen med mig.

Apropå cykeln så är jag frestad att skicka den åt helvete. Fast jag kan tänka mig att byta den mot ett gammalt riserstyre. Eller en kort styrstam. Eller några öl. Om någon är intresserad :)

Vanligtvis brukar jag ådra mig betydligt större skador på väg till närbutiken
PICT0066.JPG ht=640

Förbannade #%€£@ skit!!
Ja det är ju just på vintern när man har lite fäste mot underlaget som hjulet lättare låser sig, efterssom man inte kan få ner så mycekt bromskraft i marken. Iaf med dom däcken (som jag gisasr är gamla räserdäck)

Sen så är det väl bara på fixies man ska ta bort bakbromsen? :)

Edit: Jag sladdar för övrigt runt på min fixie med 23mm däck, jag skiddar nästan hela tiden, askul! så länge det inte är lite ojämnt underlag eller med mod på, då känns det inte alltid så kul, tur att det går så snabbt. Men jag tror absolut inte att en frambroms skulle göra min cykling säkrare, eller har svårt att tro det, för släpper framhjulet så blir jag ledsen..

Senast redigerad av en moderator:
Förbannade #%€£@ skit!!
Men här är det ingen snö. Det var dock lite vått väglag.

Jo, jag håller med om att man inte ska ta bort bakbromsen om man inte har fixie. Som sagt, jag förstår inte varför jag gjorde det. Nu har jag i alla fall inte orkat smacka dit den (och blev omedelbart straffad av gud :D)

Senast redigerad av en moderator:
Förbannade #%€£@ skit!!
En fråga stänger inte Konsum kl 21.00??
Du postade inlägget 22.59 alltså 1.59 minuter efter dom har stängt??
& du skrev för en stund sen bara undrar

Förbannade #%€£@ skit!!
Konsum stänger 22 på de flesta ställen vad jag vet utom på söndagar då de stänger tidigare. ICA har jag för mig stänger vid 21 men det kan kanske va olika det med ;).

Tillbaka
Topp