Förgubbad MTB - Nu i Spanien

pedalpim

Aktiv medlem
Skapade en tråd för ett tag sedan om min förgubbade MTB. Nu har jag gjorte den ytterligare ett par pinnhål osexig... och trivs jättebra!
IMG_4091.webp

Till saken hör att jag och frugan har sålt vår lägenhet, sagt upp oss och dragit iväg med husbilen på obestämd framtid. Vi kom fram till Valencia igår. Minusgrader på nätterna ända genom Frankrike. Just nu har vi 15 grader dygnet runt, mitt i apelsinskörden. (Jo, självklart var jag tvungen att palla en.)

Nåväl; I mitt val av cykel byggde jag denna fantastiska FrankenBike.
Helt vanlig Scott MTB.
G-One Allround 29x2.25 Tubeless
3x9 Oldschool 22-32-44 XT-Crank och 11-40 kassett Nu snackar vi range!
Thumbshifters, friction - Love it!
Skärmarna följde med cykeln - Köpte billiga Biltemaskärmar för att förlänga dem, så att jag faktiskt slipper bli blöt...
Tubus pakethållare. (Nej den går inte att få i våg pga skärmen)
VO Crazy Bar II, styrstamshöjare och Ergonhandtag - Upprätt men med flera positioner - Kungligt!
Har också Nörd-bar. Ni vet: Tvärgående pinne med ringklocka, lyse och mobilhållaren. (Enda kolfiberdetaljen)
Hemmasydd ramväska och snackbags.
Brooks med fjädrar - Sååå gubbigt, sååå skönt - och jag slipper lägga flera tusen på fjädrande sadelstolpe...
Och kolla! En cykelkorg på styret! - Skitbra att lägga en liten väska och frukt i (apelsiner kanske)
Och sist med inte minst; Ser ni fästet för en ZipForce motor? Något jag faktiskt inte använder så ofta. Men nu har jag ingen ursäkt att ligga kvar i sängen när det blåser som fan eller vägen är 12%-iga backar. Funkar faktiskt över förväntan.

Tung? Jag har inte vägt den men nej, helt OK.
Har jag kul? - Det kan ni hoppa upp och sätta er på :-) Trevlig vinter på er!

Senast ändrad:
Skapade en tråd för ett tag sedan om min förgubbade MTB. Nu har jag gjorte den ytterligare ett par pinnhål osexig... och trivs jättebra!
Visa bilaga 810844

Till saken hör att jag och frugan har sålt vår lägenhet, sagt upp oss och dragit iväg med husbilen på obestämd framtid. Vi kom fram till Valencia igår. Minusgrader på nätterna ända genom Frankrike. Just nu har vi 15 grader dygnet runt, mitt i apelsinskörden. (Jo, självklart var jag tvungen att palla en.)

Nåväl; I mitt val av cykel byggde jag denna fantastiska FrankenBike.
Helt vanlig Scott MTB.
G-One Allround 29x2.25 Tubeless
3x9 Oldschool 22-32-44 XT-Crank och 11-40 kassett Nu snackar vi range!
Thumbshifters, friction - Love it!
Skärmarna följde med cykeln - Köpte billiga Biltemaskärmar för att förlänga dem, så att jag faktiskt slipper bli blöt...
Tubus pakethållare. (Nej den går inte att få i våg pga skärmen)
VO Crazy Bar II, styrstamshöjare och Ergonhandtag - Upprätt men med flera positioner - Kungligt!
Har också Nörd-bar. Ni vet: Tvärgående pinne med ringklocka, lyse och mobilhållaren. (Enda kolfiberdetaljen)
Hemmasydd ramväska och snackbags.
Brooks med fjädrar - Sååå gubbigt, sååå skönt - och jag slipper lägga flera tusen på fjädrande sadelstolpe...
Och kolla! En cykelkorg på styret! - Skitbra att lägga en liten väska och frukt i (apelsiner kanske)
Och sist med inte minst; Ser ni fästet för en ZipForce motor? Något jag faktiskt inte använder så ofta. Men nu har jag ingen ursäkt att ligga kvar i sängen när det blåser som fan eller vägen är 12%-iga backar. Funkar faktiskt över förväntan.

Tung? Jag har inte vägt den men nej, helt OK.
Har jag kul? - Det kan ni hoppa upp och sätta er på :-) Trevlig vinter på er!
Gillar upplägget!
Hur klarar framdäcket en motor? ZipForce är väl en VeloSolex-liknande konstruktion? Jag har haft en sån i tidernas morgon och den ÅT däck och inte vilka som helst utan doningar gjorda för friktionsrulla, dvs en rejäl slitbana som från början nog var 6-7 mm tjock.
1767545398507.webp

Här behövs inga specialdäck. Jag har ju valt mina favoritdäck och sen om de slits lite fortare; må det ske! Jag tänker ju inte cykla runt på klumpiga däck

Här behövs inga specialdäck. Jag har ju valt mina favoritdäck och sen om de slits lite fortare; må det ske! Jag tänker ju inte cykla runt på klumpiga däck
Begripligt, Hutchinsondäcken finns inte i andra dimensioner. Men var beredd på täta däckbyten om du använder hjälpmotorn ofta.

Tillbaka
Topp