Fornstigen på lördag?

• Trådstartare Trådstartare PerJ (ej inloggad)
  • Start datum Start datum
Fornstigen på lördag?
Vilken stad? Antar stockholm. Det låter som en bra idee i så fall. Har aldrig varit där förrut. Men det skulle vara trevligt så kanske man kan bli rundvisad :-) Hoppas att ni inte cyklar allt för fort bara. Som nybörjare och utan dubbdäck så hoppas jag att det är ganska isfritt.

Fornstigen på lördag?
He,he ! Skall du med Dane ?

Skall vi preliminärt säga 9.30 vid Pressbyrån ? Med reservation för vädret. Är det tok gegga eller tok kallt så bangar jag.

//Skogling

Fornstigen på lördag?
Shit vad tidigt. Jag har inte gått upp för kl 12 den senaste veckan... Men visst. Kan nån posta en länk med en karta på så att alla är överens om var vi ska mötas någonstans.

/Johan

Fornstigen på lördag?
Tveksam, men vi får se. Kanske kan får familjen att träffar oss efteråt för våfflor vid brasan...

Skogling Skrev:
-------------------------------------------------------
> He,he ! Skall du med Dane ?
>
> Skall vi preliminärt säga 9.30 vid Pressbyrån ?
> Med reservation för vädret. Är det tok gegga eller
> tok kallt så bangar jag.
>
> //Skogling

Fornstigen på lördag?
För att vara fräckast så kommer jag utan bakbroms. Hoppas bara att det inte fryser på nu för då skiter det ihop sig för mig..
/Johan

Fornstigen på lördag?
Tjejen lämnar in den vid 11:30. Sen hämtar jag den efter jobbet vid 17. Och du Skogling, ge faan i min cykel nu va.. Om mina Easton prylar är bytta mot Pazzaz dito så vet jag genast vem den skyldige är.
/Johan ;o)

Fornstigen på lördag?
Jo, men kolfiber ser så billigt ut så jag tänkte hjälpa dig att på lite Bianch-fason på !
Nej, jag skall smyga runt den hoj så den ej blir skadad...

;o)

Senast redigerad av en moderator:
Fornstigen på lördag?
Tycker att det känns lite tidigt med 9:30. Hänger med på 11 turen istället. Så ni kan röja bort alla hinder som är i vägen...

/Johan

Fornstigen på lördag?
Yo - word up!

Finns det någom parkering i närheten av Pressbyrån? Brukar alltid ställa bilen på den stora ca 1 km längre ut...

Fornstigen på lördag?
Jag kör så får vi se hur långt knäna håller i kylan !
Väl mött 09:30. Nu skall jag käka gröt... ;o)

//Skogling 0708-200666

Fornstigen på lördag?
När kommer bilderna Skogling? Skynda skynda.. Trevlig runda idag annars. Lite kyligt om tårna bara. En fråga, om tårna fortfarande är blå-svarta, är det läge att kapa dem då?
/Johan ;-)

Fornstigen på lördag?
Alltså om man ska cykla till Fornstigen, vad blir det ?

Första ön är kärsön efter brommaplan, om jag har uppfattat det rätt så ska man cykla över hela kärsön, är det ön efter kärsön där fornstigen ligger ?

(blev vädligt mycket öar nu ) :)

Mvh Max

Fornstigen på lördag?
Fornstigen har jag lärt mig att den börjar ca 500 meter efter drottningholms slott, iaf var det där vi cyklade in när vi cyklade där för några helger sedan.

Fornstigen på lördag?
Du cyklar först över den stora bron som heter Nockebybron. Då hamnar du på kärsön.

Sedan cyklar du över den lilla låga bron vid drottningholmsslott. Då hamnar du på Lovön.

Fornstigen ligger sedan på höger sida intill ett gammalt kapell eller liknande med stora pelare mot vägen (ekerövägen).
Där svänger man upp till höger i skogen vid en liten markering som det står "Fornstigen" på.

Sedan följer man den stigen åt höger längs nån form av "bank" intill åkern. Sedan kommer du fram till
en liten gård och då fortsätter du i samma riktning in mellan två ladugårdsbyggnader har jag för mig.

Tillbaka
Topp