Förslag på sjyssta am/enduro hjul

Dirren

Medlem
Har idag ett par roval traverse 27,5" med 29mm fälginnerbredd tror jag, som sitter på en Ibis mojo HDR, tyvärr så verkar bodyn gjort sitt nu o då var min tanke att byta bakhjul i första hand.
Är ute efter nåt liknande men kanske lite bredare fälg med body för 10speed shimano, och helst alu fälgar.
Ca pris 2000:-
Tacksam för förslag.

För 2000kr får du antingen leta begagnade eller kanske något från Superstar men även de kostar från 2500kr och uppåt (kolla efter rabattkoder på deras Facebook-sida, jag tror de kan ha 25% på allt just nu).

På actionsports.de kan du bygga ihop ett DT 350-nav på en lämplig fälg för runt 2500kr. Hope-hjul kostar runt 3000kr för bara bakhjulet.

magedb sa:
zam sa:
Jag köpte ett set från justridingalong. Bakhjulet ligger på £200 ser jag http://www.justridingalong.com/whee...tb-wheels/traildog-asym-i35-wheelset-350.html

Har känts bra så här långt, men iom att jag bara har kört 3 månader med dem så kan jag inte säga nåt om tillförlitlighet.

Vad kör du för däck på dom?

Magic Mary fram och Hans Dampf bak, båda 2.35. Körde Rock Razor bak när det var torrt och fint!

Justridingalong byggde mina Hope/flow. Kört hela året med dem fortfarande raka och spända. Har också bara hört bra om dem, rekomenderas.

Hade isär mitt DT350 framnav idag för det snurrade knappt. Väldigt dåligt med fett kvar men inte en rostfläck. Sannolikt rostfria lager alltså. Gissar att dom rullat ca 300mil skog.
Hade inga kullager hemma så det fick bli rengöring och nytt fett. Verkar snurra ok nu.

Skulle safeat med Hope Pro 4 bak tills det är 100% klart att man får dom nya 240/350-baknaven där man kan knacka ut drivsidans lager utan att behöva specialverktyg.

DT Swiss så får man sitta i flera timmar för att förstå vad som passar till navet. Inte alls lika lättläst katalog som Hope.

Vilken fälg?
Dt swiss ex 511 som är 30/35 bred.
Eller
Fun works trailride +35 som är 35/50, tror Dt fälgen är vassare men den finns inte som 35/40, och 30/35 är ju typ det jag har, hmmm...

Tillbaka
Topp