Försöker nå en medlem i forumet!?

Jag har svarat på en säljannons här på Forumet av en Måns Andersson och ej fått svar, det gäller en framgaffel till bla Specialized, en Rock shox sid med brain!
Är det någon som känner honom och kan meddela honom att han fått en förfrågan på sin framgaffel eller om den är såld?!
Skulle gärna veta det innan jag köper en ny/annan framgaffel - har ju ej tid och vänta ut för och se om det blir något svar, må ha en framgaffel nyss 😃

//Jonny

Jag tror inte det är något skumt alls. Medlem sedan några år, aktiv tävlingscyklist, kanske medlem i cykelklubben på orten där han bor. Det är ju semestertider, så han har troligen inte noterat din förfrågan. Lite långsökt, försök kontakta cykelklubben på orten och fråga om han är på någon någon tävling, eller hur du kan nå honom (om han är medlem).

Jag tror inte det är något skumt alls. Medlem sedan några år, aktiv tävlingscyklist, kanske medlem i cykelklubben på orten där han bor. Det är ju semestertider, så han har troligen inte noterat din förfrågan. Lite långsökt, försök kontakta cykelklubben på orten och fråga om han är på någon någon tävling, eller hur du kan nå honom (om han är medlem).
Bra tips - thanx

På riktigt? Skojar du?

Hur dyr sak jag än har till försäljning och hur mycket jag än behövde pengarna hade jag aldrig sålt till någon som skulle jaga mig på det här sättet. Skapa en tråd i forumet är ju illavarslande nog, men att sedan tycka att det är rimligt att kontakta cykelklubben man är medlem i... Jag hade sannolikt inte svarat alls, man vill inte öppna en dörr till ett sådant gränslöst beteende.

Får mig att tänka på något som hände för några år sedan. Jag skulle sälja ett par högtalarstativ och en man började mejla diverse frågor. Jag fick dock lite dåliga vibbar och slutade svara efter ett tag.

Ett par dagar senare så ringer det på dörren och det står en okänd man utanför. Han förklarar att det är han som skrivit om stativen och att han är besviken över att jag slutat svara. Han har alltså spårat upp min adress genom mitt namn.

Slutar med att jag låter honom pruta och säljer i ren förskräckelse. Hör till saken att min son bara var några månader vid tillfället och mannen ville gärna vara väldigt närgången och "gulla" och samtidigt ge min fru små komplimanger. Väldigt obehagligt.

När jag sedan fyller år nån månad senare så får jag ett sms från honom där han gratulerar och skriver om min "fina familj". Då började det kännas lite som början på en skräckfilm. Efter det var det dock tyst.

Jag hade aldrig sålt till någon som vill köpa något av mig.
mGh53IFRb569uwYDuIWdKxrjvzVIRs_26tAR_0ixM-I.jpg

Hur dyr sak jag än har till försäljning och hur mycket jag än behövde pengarna hade jag aldrig sålt till någon som skulle jaga mig på det här sättet. Skapa en tråd i forumet är ju illavarslande nog, men att sedan tycka att det är rimligt att kontakta cykelklubben man är medlem i... Jag hade sannolikt inte svarat alls, man vill inte öppna en dörr till ett sådant gränslöst beteende.
Det här är också en bidragande orsak till att källaren är full av saker som "jag borde sälja" 😅

På Faceb**k Marketplace är det snarare regel än undantag att säljare är som uppslukade av jorden, tom om annonsen bara är några dagar gammal.

Tillbaka
Topp