forts. "hur snabbt i Hellas" etc.

lagombra

Ny medlem
Jo,

För er som inte har hängt med på senaste tiden, kan jag rekommendera att ni läser in er på några tyska killars ideér om effektivitet och logiska resonemang. En viss skepsis dock är väl på sin plats angående bruna ridbyxor och blankputsade ridstövlar som cykelplagg, även om armbindlar rimligtvis måste sänka vindmotståndet något? Kanske finns där några tips för er som vill förbättra era prestationer. Och nu när också spezialized Epic finns till hands, så är nog inte den slutgiltiga lösningen långt undan, skulle jag tro.

I all välmening, Lagombra.

Ok, varför har inte någon av Er andra forumbesökare, 80 stycken, upptäckt den illa dolda historiska, morbida och tämligen osmakliga liknelsen?

Vad menar du i klarspråk?

Vem är objektet för din synpunkt? Anser du att du blivit orättvist behandlad?

Menar du att Happyforumet skulle vara likt Wantzee-palatset?

Tacksam för svar
dp

dp,

du borde lära dig stava rätt till att börja med.

sen kan du läsa hela dokumentet från sagda palats på http://auschwitz.dk/Wannsee.htm

(översatt till engelska, men jag misstänker att du redan behärskar tyska, någorlunda åtminstone)

sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne,

hälsar lagombra

Ok, har tyvärr aldrig läst tyska men jag kan självklart be om ursäkt för det.
Speciellt om du anser att det är det första jag bör göra. Jag tycker nog att det är fråga om semantik när du uppenbarligen förstår vad jag menar.

Det förvånar mig lite att det skulle spåra ur till något som torde vara en av människans mörkaste stunder.

Med det avklarat kanske du kan bemöta mina frågor?

Ha en fortsatt trevlig kväll!
dp
PS. Blir du inte förvånad över att jag är den första av 80 besökare som reagerar?

Det känns nästan som om det här har tagit oanade proportioner.

Allt började med att jag ställde en fråga om hur snabbt folk
cyklar i Hellas.

Med det undrade jag, även fast jag inte förklarade det från
första början, hur fort det gick, inte för att man skulle cykla
snabbt utan för att se hur mycket långsammare jag var med mina
pauser i skogen, som har blivit färre.

Efter många inlägg med diverse tonfall så
hoppas jag att vi kom fram till att jag eventuellt cyklat
där man inte bör cykla, allt pga av ett reportage i tidningen
Kadens som tydligen var gjort för att missuppfattas.

Jag har pratat med chefredaktören på Kadens och lagt in hans
svar i den ursprungliga tråden.

Det där med nazist liknelsen förstår jag inte heller, klart att
man kan bli irriterad om man misstänker att någon sabbar för alla
andra cyklister, och att folk reagerar tillbaka när man kallar personer för
mindre rumsrena saker.

Jag kräver absolut ingen ursäkt för vad man kallade mig men vi kan väl se
till att stämningen på forumet hålls på en glad nivå i alla fall.

Jag vet i alla fall att jag inte ska cykla på vissa ställen, och jag
kommer att kontakta Hellas för att höra var jag kan cykla.

Jag hoppas oxå att man kan hänga på någon happyride någon gång, även
fast folk antagligen kommer att veta vem man är efter denna debatt.

Fridens på er alla!!

Allvarligt nu Anders, vad har du emot de som vill ta sig runt en XC-bana i högsta möjliga fart iförd åtsmitande lycra och vaxade ben?

Det är tråkigt att alla olika cyklistgenres inte kan samsas om det lilla utrymme vi har, även om Hellas knappast lämpar sig för fartträning.

Annars har jag alltid trott att SS-cyklister låg närmare till hands beträffande underliga stortyska jämförelser ;) Dock har "vi" på Happy kommit fram till att de framtida cykeltröjorna ska vara härligt Nazibruna.

Har du snedopat dig? :-D

Lagombra,
Här kommer ett bidrag till det fina glashuset du byggt angående stavfel.
Sist jag kollade, nyss alltså, stavas väl ändå Specialized med just ett "c" och inte "z".
Men det kan du ju alltid korrigera om du känner för det...
Behöver du mer sten?;)
dp

Lagombra, om du är den du tror att du är så är du en jävel på att cykla, och kan säkerligen lära ut några saker på Gula stigen.

Men jag förstår verkligen inte parallellen till nazism. Vi predikar inte dödande av judar, romer, slaver, homosexuella eller funktionshindrade, och inte heller vill vi kolonisera östeuropa med germaner. Du behöver verkligen utveckla ditt resonemang här.

Eller förresten, gör inte det. Jag skulle tro att vad du egentligen behöver är att byta till någon annan sorts stoppning i pipan.
Den blandningen du röker nu verkar ha blivit besprutad med DDT innan skörden.

Den där liknelsen var väl ändå lite väl låg? Jag kan förstå om du upplevt viss stelhet hos andra personer här på forumet jämfört med din egen livsstil? Men det blir väl knappast annorlunda av att tagga upp stämningen med dylika liknelser? Slappna av lite nu istället...

Senast ändrad:
Nåväl, jag tror inte vi ska rusa iväg i den här tråden heller. Jag har kastat min handske framför Lagombra med några enkla frågor. Svar eller inte verkar han vara en välutbildad påläst kille och sådana behövs alltid. Dock anser jag att med kunskap kommer också ansvar. I det här fallet anser jag nog att han bör ta det och tillåta sig själv att inte försöka snurra upp folk på läktaren. Hur många tror du förstod ditt inlägg?
dp

okej dårå

re måste ha vari runt åtttre eller så, när ja leste i bobo å gnuttarna om när vässarna kom till storskogen. dom hade en jätte-jättestor pennvässare som rom börja dra gnuttarna genom o som ja minns re gilla gnuttarna att ligga på marken o softa i lissom långa rader o kittla varann under fötterna,

ja iallefall tills vässarna hade vässat dom, för då ble rom gråa o avlånga o trista.

ja kommer oxå ihåg vässarnas sång,

"allt som e runt och fjantigt,

det ska bli vasst o kantit"

upplösningen minns ja inte, men dp, du kan vel kolla med sematic, förlåt ja mena semic förlag om dom kan fixa ett backissue till rej,

klart slut varulvstjut

Herregud asså...! Har nu plöjt igenom de båda "hur snabbt i Hellas"-trådarna och jag hoppas verkligen att vissa personer snabbt drar sig tillbaka till där dom kom ifrån, Velo alltså. Sånt här skitsnack klarar vi oss bra utan. Vill man cykla i lycra så är det ok, likaså med baggyshorts eller bakvänd keps eller hockeyhjälm eller...

Peace, love and understanding

Edit: uttryckte mig lite slarvigt, menar en viss person, inte flera...

Senast redigerad av en moderator:
Jaha, där ser man så det kan gå.......
Du kan läsa mitt inlägg som postades 20:01 och 20:09 och fundera på om du känner för att svara. Har du inte mer lust än Hajk-snack kan du bespara mig.
Nå, mr. Taxi Driver, ska du snacka in i spegeln eller posta ett svar?
dp

Vet inte om man kan kalla den här tråden läsvärd, men det är i alla fall lite spännande hur det ska sluta. Läsvärt på ett konstigt sätt, så att säga.

/Dewe

SL-9 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker vi begraver tråden djupt djupt under
> jorden...!!!
>
> /Fredde

Håller med

Hahaha! Bobo & Gnuttarna.... *lol*

Det här blir bara bättre och bättre. Det var faktiskt en riktigt bra serie, tror det var Lars Mortimer som skrev den (dem? det var väl två serier, Bobo för sig och Gnuttarna för sig?) på 70-80 talet. Jag har dock svårt att se sambandet mellan serien och det här med att olika personer cyklar i skogen, att vissa gillar tighta funktionsplagg och andra ett mer avspänt stuk. Är du rädd att lycra-grabbarna skall smitta dig med något farligt virus, eller att dom ska käka upp dig såsom gnuttätaren gjorde i serien (fast det gjorde han väl aldrig, han ville bara?). :)

Snart dags att relatera den här tråden till låten "Ett & Noll" av Bo Kaspers Orkester. För somliga tycks ha svårt att se annat än svart och vitt, helvete å himmel, marginalen eller mitt, sömnen eller svindel.... mellan ont och gott, allting eller inget, kyssar eller spott, det abstrakta eller tinget.... medan andra famlar omkring utan koll mellan ett och noll. :)

Tillägg: Röstar fö. även för allmän trådbegravning innan detta spårar ännu mer...

Senast ändrad:
grabben,

jag ska gunga i takt som babben i en knullscen...

jag vet vad du inte vet för det du tror du vet är för svårt för dig att veta.

Mitt sista i den den här tråden (som började som trams och gärna kan fortsätta vara trams):

Hmm, Bobo och Gnuttarna. Nu börjar vi komma på rätt nivå.

Jag tänker genast på Bamse när alla är arga på vargen. Vargen är avundsjuk på Lille Skutt, för Lille Skutt har skaffat en ny cykel och tycker det är jätteroligt att cykla omkring snabbt i trollskogen där Vargen själv tyckte det var så kul att cykla omkring för 10 år sedan.
Så Vargen lägger en stor stock över vägen där Lille Skutt cyklar, och Skutt som inte lärt sig Bunnyhoppa än (trots att han är en kanin) ramlar och slår sig.
Vargen: Det var rätt åt dig! Stick iväg från min skog!
Skutt blir jätteledsen och Mickelina Räv och Ola Grävling ångrar att dom också blev irriterade på Skutt och berättar hur man ska cykla i skogen så att inte fixarsorkarna ska kunna använda det mot en.
Bamse tillkallas, och ger sig av in i trollskogen för att leta upp Vargen. Utanför vargens grotta stannar han och bankar på dörren:
Kom ut, jag vill tala med dig!
Vargen: Nej då slår du mig bara!
Bamse: Jag slåss aldrig.
Men vargen smiter genom en underjordisk gång och kommer ut ur en stubbe, och hoppar upp på sin Heckler och cyklar iväg. Bamse som hällt i sig en Powergel hinner upp honom, och bär honom ut ur trollskogen.
Lille skutt: Stryk skulle han ha!
Bamse: Ingen blir bättre av stryk.(sägs med armviftning) Kom med och lek i stället.
Och Vargen får vara med och märka upp singletrack, och alla hjälps åt att stoppa Krösus Sorks planer på att bygga golfbanor i Trollskogen.

(gud vad dåligt, men det är ju fullständigt i nivå med den här tråden )
Edit: Heckler, inte Bullit.

Senast redigerad av en moderator:
Markus F Skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt sista i den den här tråden (som började som
> trams och gärna kan fortsätta vara trams):
>
> Hmm, Bobo och Gnuttarna. Nu börjar vi komma på
> rätt nivå.
>
> Jag tänker genast på Bamse när alla är arga på
> vargen. Vargen är avundsjuk på Lille Skutt, för
> Lille Skutt har skaffat en ny cykel och tycker det
> är jätteroligt att cykla omkring snabbt i
> trollskogen där Vargen själv tyckte det var så kul
> att cykla omkring för 10 år sedan.
> Så Vargen lägger en stor stock över vägen där
> Lille Skutt cyklar, och Skutt som inte lärt sig
> Bunnyhoppa än (trots att han är en kanin) ramlar
> och slår sig.
> Vargen: Det var rätt åt dig! Stick iväg från min
> skog!
> Skutt blir jätteledsen och Mickelina Räv och Ola
> Grävling ångrar att dom också blev irriterade på
> Skutt och berättar hur man ska cykla i skogen så
> att inte fixarsorkarna ska kunna använda det mot
> en.
> Bamse tillkallas, och ger sig av in i trollskogen
> för att leta upp Vargen. Utanför vargens grotta
> stannar han och bankar på dörren:
> Kom ut, jag vill tala med dig!
> Men vargen smiter genom en underjordisk gång och
> kommer ut ur en stubbe, och hoppar upp på sin
> Bullit och cyklar iväg. Bamse som hällt i sig en
> Powergel hinner upp honom, och bär honom ut ur
> trollskogen.
> Lille skutt: Stryk skulle han ha!
> Bamse: Ingen blir bättre av stryk.(sägs med
> armviftning) Kom med och lek i stället.
> Och Vargen får vara med och märka upp singletrack,
> och alla hjälps åt att stoppa Krösus Sorks planer
> på att bygga golfbanor i Trollskogen.
>
> (gud vad dåligt, men det är ju fullständigt i nivå
> med den här tråden )

Mitt sista!

Den sagan var ju grym Markus!

/Fredde

Markus! Du har en dold talang. Du kan ju börja ge ut barnböcker med cykelanknytning. Cykelsagor helt enkelt. Vi kan spara alla i en tråd under läsvärt så kan även vi pappor får ut något av godnattsagan!
/Erik

Gunga i takt du grabben, glöm inte å hålla takten bara.

Å du, jag vet en sak som du inte vet... du har pm!

Jag tror Anders vill driva litet med oss anala Happyister här på forumet, säkert både nödvändigt och rättvist. Att kasta in en brandfackla bland oss halvdryga Shimano vs. SRAM idioter kan kanske få oss att vakna till och upptäcka att det finns en värld utanför. I alla fall tror jag att det är det som är meningen med tråden... Hur som helst måste jag som Österrikare och cyklist få påtala att den ENDA som jag någonsin sett cykla i skogen med slips är - Anders (also known as Lagombra.) och jag skulle vilja påpeka att det om något är mer nazistiskt än tighta brallor som på sätt och vis är mer Gay och därför helt logiskt mycket onazistiskt. Så där torskar du "Une point" Anders! Dessutom, visst har du smalbenskydd ibland? DET är dessutom mycket mer likt höga ridstövar än brunbrända ben - som i sin ovithet är helt logiskt onazistiskt. För övrigt lagar du din mat själv Anders, vilket man skulle kunna tolka som väldigt konservativt eftersom du inte äter skräpmat á la Snickers som oss andra, så där - ytterligare ett bevis på din högerkonservativa dragning.
SLUTSATS: Anders lider det man inom cykologin kallar Projektion, att man anklagar andra för att ha de problem som man själv brottas med.

För övrigt gillar jag dina väskor Anders men inte hyllan.

PS. Jag vet att det stavas psyskologi, men jag ville inte glida från ämnet.

Haha, är det denne Anders som ämnar tillföra syrliga inlägg i den annars så gråmulna debatten. Alltid skoj med något som fräschar upp, även om det kändes lite väl stelbent att använda uttryck som "anal-akademiker" och likna folks beteende vid nazismen. Nu slipper man dock drömma mardrömmar när man vet vilken avspänd prick det är som har slängt in brandfacklan och kallat oss för konstiga saker. Och du, det var visserligen ett tag sedan, men det var skoj att hojja tillsammans i nere vid Rudan i våras Anders. Även om jag upplevde din slips som lite väl tysk och stel! Däremot ångrar jag att jag aldrig testade din Heckler, damnit! :-)

jag minns det däringa bamsenummret! det var bra, säkert från -78 eller så.. :) undrar om jag inte har det kvar nånstans.. tror att bamse har haft stort inflytande på happys medlemmar, är liksom lite bamsestämning här ibland. vilket är bra alltså...!

dessutom: cyklade han i slips!? hehe, riktigt roligt må jag säga... har funderat på att ta udden av imagen själv genom att ha en sån där gummianka som piper istället för ringklocka... men den kanske skakar loss i skogen när man kör för det är väl inte tänkt att sitta på en skogscykel..

nåja, hade helt missat det där med troll etc men det är ju riktigt kul att läsa trådarna.. :D

Det där måste jag prova, slipscyklandet alltså. Med ett pipdjur på styret. Och köra lite freeride inne i centrum. Undrar hur folk kommer reagera?

Lagombra, klanka inte ner på min stavning nu. Jag vet helt enkelt inte bättre!

Gamla serier, finns det nåt bättre?:-) Bamse var i unga år en klar favorit, minns tydligt de få ggr som dessa filmer visades(vilket inte var mycket på 70talet)

Har för mig att Gnuttarna fanns med i Bobotidningen från början men att de senare fick en egen tidning oxå?

*Nogie som kommit mer än halvvägs i sitt Tintinalbumssamlande och även börjat med Lucky Luke*

Tillbaka
Topp