Forumets anpassning

Turnpike

Ny medlem
Forumets anpassning
Är det bara jag som inte får forumet anpassat på bredden? En del av texten hamnar utanför bilden på min dator.

En annan fråga medan jag ändå håller på. Går det att fixa till så man kan lägga in avatars och smilies i detta forum? Tycker jag är lite kul.:-)

Post Edited (03-11-06 21:33)

Forumets anpassning
Vad kör du för upplösning på skärmen? Jag har 1024x768 och ser hela bilden bra, det ser ut som bredden på forumet är gjort med 800x600.

/Leo

Forumets anpassning
Jo, forumet är 800 pixlar brett, lite fusk kanske men förenklar en del för mig och det ser snyggt ut för alla utom de som kör ännu lägre upplösning (eller icke fullskärm i 800x600).

Avatars och smilies går att lägga in om man absolut måste
smilie8.gif
men jag tycker mest det blir stökigt och plottrigt med massa sånt.

/jonas

Forumets anpassning
Jag kör 800 (ser ju så dåligt) men eftersom du har en scrollist måste man kanske ta ner den lite under för att man ska se hela bilden med den upplösningen utan anpassning. Jag tappar cirka två bokstäver så det är ju ingen katastrof. Konstigt att det inte är fler som har detta problem. Nu har jag testat flera datorer med samma upplösning med samma resultat.

Forumets anpassning
Jag kan ändra bredden på forumet till 790 iofs så slipper du problemet.

Enligt den statistiken jag har tillgänglig så är det faktiskt ungefär 7% av besökarna som kör 800x600. Mindre än 0.1% kör lägre upplösning än så dock..

Ändrat nu, bättre så?

Post Edited (03-11-07 08:27)

Forumets anpassning
Du ser, man tillhör en minoritet.

Nu ser jag allt om jag scrollar lite åt höger, Tack.
Det var ingen dålig service dethär.

Trevliga bilder du lägger in förresten.

Forumets anpassning
Vore det inte rätt bra att i forumet förutom dessa rubriker:

Topics
Author
Replies
Views
Last Post

Även lägga till "Author of last Reply" Så man lite snabbare vet vem som gjorde det senaste inlägget?

Forumets anpassning
Jopp, det vore toppen. Tyvärr är det inte så simpelt att göra :(

Den dagen nästa version av Phorum (version 5) släpps så ingår finessen där. Finns betaversioner idag men det är jag inte så pigg på att köra.

/jonas

Forumets anpassning
Dåså... då är det bara att vänta tills nästa version släpps.. inte någon panik här inte! Hoja kan man göra ändå..ja.... läsa här i forumet..... lite mer bläddring barsa mellan trådarna... ;-)

Tillbaka
Topp