Fox 34 Rhythm GRIP/Float DPS EVOL vs. Rock Shox Sektor RL/Deluxe RL
Utan att starta krig i religonens namn så funderar jag lite på hur de här två kombinationerna står sig mot varandra? Jag har internetcyklat runt en del och de cyklar jag begränsat mig till har typ ena eller andra kombinationen. Antingen på två helt olika cyklar, eller olika utrstningsgrad på samma modell. (förutsätter att det är "performance" versionen av Float DPS eftersom inget annat anges). Antar att de ligger i ungefär samma klass då de sitter på jämförbara cyklar men Fox-kombon sitter nog på de två lite dyrare cyklarna, även om det inte handlar om många tusingar och då sitter det samtidigt andra dyrare komponenter på cyklarna.
Äger ju ingen FS-hoj idag och jag tror inte att jag kommer märka skillnaden som natt och dag.
Service/reservdelar/specialverktyg är en faktor, där verkar ju Fox (i alla fall tidigare) varit lite sådär. Är det så att ex. gafflarna är likvärdiga men att ena dämparen är kass så kan det ju vara ett argument att undvika den kombinationen som helhet.
Äger ju ingen FS-hoj idag och jag tror inte att jag kommer märka skillnaden som natt och dag.
Service/reservdelar/specialverktyg är en faktor, där verkar ju Fox (i alla fall tidigare) varit lite sådär. Är det så att ex. gafflarna är likvärdiga men att ena dämparen är kass så kan det ju vara ett argument att undvika den kombinationen som helhet.