Frampakethållare Trek Oslo?

Markus F

Aktiv medlem
Jag hittade en trevlig kombination korg-frampakethållare i en butik idag. Stor och svart med rejäla rör och en korginsats. Jag har länge letat efter en hållare som klarar av ett flak öl eller en pizzakartong så jag slog till. Enligt butikspersonalen hette den Trek Oslo. När jag kom hem upptäckte jag att det inte fanns någon monteringsanvisning och inga som helst bultar och muttrar för montering, däremot en manual till en Trekcykel.
Det gick lätt att kolla upp att Trek Oslo är en damcykel för den nordiska marknaden, men själva korgen finns inte i Trek/Bontragers sortiment. Den är bara med som en genrebild. Jag börjar tro att det här är en korg/pakethålllare som av någon anledning inte blivit monterad på en cykel och som butiken nu säljer separat. Bultar som passar kan jag säkert hitta i diverse lådor här hemma och det ska väl gå att lista ut hur den ska monteras med hjälp av bilden på Treks hemsida, men jag känner mig lite fintad, framförallt eftersom jag betalade 549:- för något som kanske helt enkelt bara hade blivit över. Men bara kanske, jag kan ha helt fel här och den finns som ett separat tillbehör.

Jag har nu från en initierad källa fått bekräftat att den inte säljs separat utan troligen blivit över vid montering. Ändå, 549:- för en bra frampakethållare är ju jordnötter. Det rätta priset är ju alltid det som kunden är villig att betala.
Big Dummyn har ju fästen så det räcker, känns inte så bökigt.
Men jag går nog till butiken och frågar efter bultar och en manual bara för att se deras min.

Edit: Rikard, jag ser nu att den bockade plåtbiten som fäster mot hålet i gaffelkronan saknas. Om dom inte kan skaka fram den så häver jag nog köpet, för det bli lite väl rangligt annars.

Senast ändrad:
Du kan ju prova, jag tror inte att det finns någon manual. Den ska ju vara ditskruvad när cykeln lämnar butiken.

Tjena!

Den bockade biten används till att fästa korgar på barncyklar så det borde inte vara ett problem. Annars har jag

Markus, korgen finns att köpa löst men prisbilden är nog satt med tanke på att den enbart ska säljas som originalreservdel för att ersätta tex krockskadade framkorgar.

Själva ytterkorgen med fäststag har ett rek på 453kr och den finmaskiga innerkorgen med fästskruvar har ett rek på 400kr.

Det låter som om du gjorde en bra affär.

Tjena!

Hoppsan! 850 spänn kändes rejält svettigt.. Vi har en blå liggandes på jobbet, jag hade nog begärt 350 för den, då den är till en specifik cykel och ful färg..

Tillbaka
Topp