Frugan funderar på en trek roscoe 6...

Storebrush

Aktiv medlem
... och jag vet inte vad jag ska hitta för annat att jämföra den mot i samma prisklass - är det kanske rent av en hyfsad ganskanybörjarmtb? Ganska mycke skog - Småland och Skåne, mer stök än tempo. Hon är galen och tappar sällan självförtroendet.

Tacksamheten för svaren är alltid avsevärd! Tack!

Trevligt med en galen fru!

Trek Roscoe verkar fint med breda däck! Det har kort reach, så kanske är en storlek större bättre. Roscoe 6 har gaffel med stålfjäder, troligtvis är standardfjäder för hård till en kvinna. Roscoe 7 har luftfjäder (och dropper post).

Specialized Fuse är jämförbart, men säljes inte längre i Sverige. Kona Big Honzo också.

Tack, det var bra! Kör själv kona men lite över budget - Funderar lite på ragley marley och vitus sentier 27 - Ragley verkar nästan vara mest hoj för pengarna, men lite längre hjulbas på båda - oklart om hon kommer gilla det...

Ragley Marley är otroligt mycket cykel för pengarna, mycket bättre än Roscoen. Jag var räd för några negativa effekter när jag bytte från Kona Honzo ST till flackare och längre Nordest Bardino, men det vara bara mycket positivt.

Tillbaka
Topp