Fuji Nevada eller White XC290?

Ludde512

Medlem
Hej, på senaste tiden så har jag inte kört lika mycket MTB då min cykel har blivit lite för liten (Trek Marlin 5). Jag hade tänkt använda cykeln för att ta mig till skolan (kort sträcka) och för att cykla i backar samt för att få en bra träning. Jag är ca 170 lång. Jag är inte så bra på mtb så jag vill ha en relativt billig cykel, helst med en klinga där fram. Jag har hittat två cyklar som jag funderar på: Fuji Nevada 29 1.4 för 6000kr m (ursprungligen 8500kr) eller en White (XXL:s märke) XC 290 LTD för 7000kr. Vad tycker ni? Tacksam för hjälp!

Jag tycker nog ingen av dem. Var i samma sits som dig förra våren och provade hojarna du nämde och många fler. De har Omodernt smala fälgar, de båda saknar boost? Merida big trail 200 kan ofta köpas för en billig peng och har en mycket kapabel geometri. Men vill man ha en riktig dämpare med olja i så är canyon stoic 2 https://www.canyon.com/sv-se/mounta...toic-2/2659.html?dwvar_2659_pv_rahmenfarbe=BK det självklara valet om budgeten är tajt. Inte fööör brant sadelrörslutning vilket gör att det blir mindre tryck på händer och eventuellt/antagligen skonsammare för knän. MEN för din längd är nog S rätt på den i och med lång reach. Och då är det 27,5 hjul. Säkert superkul åkning men sämre rull över rötter o sten. Meridian är kortare i samma storlek och merida erbjuder 29 hjul i S.Har du slutat växa? Skulle rekomendera att läsa på och R.A.D (rider area distance) och prova tex meridian i butik. Och för sadeln bakåt. Bra moderna hojar har sadlarna på tok för långt fram. Merida ramen i dyrare utförande har fått mkt bra recensioner känslan var mkt bra när jag kört på platts med den. Den är också förbered för att skruva på pakethållare o stänkskärmar som en vanlig pendlarcykel. Du kan alltid uppgradera dämparen senare o vid en skola passar en billig fjädergaffel bra.

Tillbaka
Topp