Fylla på luft utan att få läckage (Schraderventil)

Elsparken

Medlem
Hej allesammans, jag har försökt att pumpa upp ett 8,5 tums däck utan att lyckas då luften hinner pysa ur så fort man börjar skruva bort delen för pumpen.
Finns det inte någon form av backventil som låter dig trycka in luft utan att oroa sig om att det pyser ut?

Vill tillägga att Scraderventilen på elsparkcyklar sitter väldigt trångt så manövreringsutrymmet är väldigt lågt.

Stort tack på förhand

Ta en dämparpump o pumpa med, dom brukar hs ett munstycke som stänger ventilen innan munstycket lossnar...

1668250727253.png

Nåt sånt här kanske , de långa använder vi till trucken på jobbet de korta används på små cykelhjul och förut på barnvagnen.
Mange

Jag har "samma" problem med en dämparpump. Har haft min fox i 12 år och den funkar bra men jag vill ha mer exakt mätning och köpte då en topeak med digital display. Märkte efter par turer med mtbn att bakdämpen kändes väldigt mjuk. Lång historia kort. Fox funkar för både dämparen och gaffeln. Topeak funkar inte för dämparen då det läcker ut 40-50 psi när man skruvar av. Fattar inte riktigt var det inte fullt ut lirar. Gaffelns tryck är dock viktigast att kunna mäta exakt - dämparen är det ju lätt att se sag på. Men det är lite irriterande
20221217_160645.jpg
Screenshot_20221217-160259_Gallery.jpg
20221217_152400.jpg

Jag har "samma" problem med en dämparpump. Har haft min fox i 12 år och den funkar bra men jag vill ha mer exakt mätning och köpte då en topeak med digital display. Märkte efter par turer med mtbn att bakdämpen kändes väldigt mjuk. Lång historia kort. Fox funkar för både dämparen och gaffeln. Topeak funkar inte för dämparen då det läcker ut 40-50 psi när man skruvar av. Fattar inte riktigt var det inte fullt ut lirar. Gaffelns tryck är dock viktigast att kunna mäta exakt - dämparen är det ju lätt att se sag på. Men det är lite irriterande Visa bilaga 598602Visa bilaga 598600Visa bilaga 598601

köp en med denna typ av munstycke slipper du läckage https://www.cykelgear.se/tillbehor/...1hFNXAG5sY8NqQkG78xoCOEwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

jag har båda o modellerna ena hemma o ena i verkstan o funkar kalas och noll läckage iomed du lossar den blåa först o stänger ventilen sen lossar pumpslangen

köp en med denna typ av munstycke slipper du läckage https://www.cykelgear.se/tillbehor/...1hFNXAG5sY8NqQkG78xoCOEwQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

jag har båda o modellerna ena hemma o ena i verkstan o funkar kalas och noll läckage iomed du lossar den blåa först o stänger ventilen sen lossar pumpslangen
För en gångs skull gick jag in på tillverkarens hemsida och laddade ner manualen för i detta fall topeak pocketshock. Visade sig att jag hade missat en funktion helt och hållet som ska minimera detta(jävligt lätt att missa till mitt försvar). Låter mitt inlägg vara kvar om det kan hjälpa någon annan.

Tillbaka
Topp