Gängstrul pedal

garage

Ny medlem
Gängstrul pedal
Skulle montera riktiga pedaler på min Monartk ergometercykel (818E). Döm om min förfåning när gängan på vevarmen var klenare än den på shimanopedalen jag skulle sätta dit. Finns det pedaler idag med annan gänga än gängse? (märkte ni ordvittsen?) I annat fall får jag borra upp hålet och gänga om hålet.

Gängstrul pedal
På gamla smidda vevar var det 1/2 tum och på en modern cykel är det väl 9/16. Tänk dig för innan du borrar, det är inte alltid lätt att hitta gängtappar.

Gängstrul pedal
Att gäng om smide vevar är nästan omöligt - för lite gods. Men n'ån tillverkar adapters...Men dom bygga ut pedaler gansla långt.
Idag har Monark Exercise gjut aluminium vevar som har standard 9/16 gängor - och dom har ett kit för att konvertera din gamla till nya! Den kit kommer i två form - ett som ersätta med vevlager med vanligt kulor; och ett med maskin kullager. Båda kits är ganska dyr...Kontakt Monark exercise direkt, eller prova Cykloteket.

Gängstrul pedal
Finns någon gammal tråd <http://happymtb.org/forum/read.php/1/720367/720367#msg-720367> säkert finns det fler .Använd sökfunktionen.

Tillbaka
Topp