Ganska OT: Den stora gnälltråden.

Jenny W: Pratade med min närmsta chef idag ang mina sjukdagar med magen.
Hon sa.. det är inget att oroa sig för Matz, vi är alla jätteglada över ha lyckats
fiska in dig i det här företaget!! Du Matz besitter ju kunskaper långt över vad de
andra har.. Förstå själv vad dom kan lära av dig!!! Sen fick jag en kram av världens
snällaste och snyggaste chef!! :)
Men visst fan....det här är ju en gnäll tråd....glömde bort mig lite..ska skärpa mig :)

Hobbycyklat MTB ett par år, och skaffade racer i höstas. Haft problem med ett knä i många år, konstaterat en lös benflisa i knät som skulle åtgärdas i mars. OP och nitade fast benbiten samtidigt som dom skar bort en bit trasig menisk. Kryckor o obelastat knä i sex veckor.

Överraskningen var att även främre korsbandet var av och hade läkt ihop med det bakre. Detta rekommenderades starkt att åtgärda omgående, så ny OP i maj. Benet är förtvinat, konditionen åt helvete och kan nog cykla lite i höst först. Haltar som en krympling och blivit fetare.

FAN!

Lärdom: Provkör inte motorcyklar du inte är mogen för när du är 18. Var rädd om knäna, dom är bra att ha.

/Putteman

PÄLLÄ.S skrev:
-------------------------------------------------------
> Helsvetsade plastförpackningar.
> Fy f#n!
Håller så med! Finns väl snart inte en jävla förpackning som går att öppna utan kniv, sax sten
och blåslampa!

Förrgår hittade vi en björktrastunge som inte klarat steget ut från boet, så den fick jag ha ihjäl.
Igår fick vi avliva ett kid vars mamma blivit ihjälkörd. Dom är såååå sjukt söta dom där kiden.
Idag saknades en höna när det var dags att ta in dom. Hittade henne halvt uppäten. Duvhöken som varit framme. Så nu är det 7 kycklingar som är föräldralösa. Som tur är dom redan så gamla att de klarar sig själva. Men det var en fin höna :(
Får hoppas att det inte eskalerar, för då ligger jag risigt till. Jävligt less just nu...

Jag vill gnälla på folk som parkerar sina cyklar vid cykelställ utan att faktiskt använda ställen för att låsa cykeln. De står då bara i vägen för oss som faktiskt bryr oss om våra cyklar och vill låsa fast dem. Ett par gånger i veckan får jag rulla undan andras cyklar för att kunna låsa fast min. Ställ för fan cykeln så den inte blockerar om du inte låser fast den!

Fotboll fotboll och återigen denna jävla förbannade fotboll överallt. Älta dag ut och dag in.
"Experter" som ska ANAL ysera varenda liten spark på denna jävla boll osv osv. Jag blir bara
så jävla trött på denna fotbollsmaffia som tror att varenda människa på denna jord blir kåta
på fotboll.
SPYYYR!!
Hur många månader ska de hålla på med vm i bollspark??
För det är klart de stackarna måste väl vila en vecka minst mellan varje match!!! T Ö N T A R !!!

Drosa skrev:
> Fotboll fotboll och återigen denna jävla
> förbannade fotboll överallt. Älta dag ut och
> dag in.
> "Experter" som ska ANAL ysera varenda liten spark
> på denna jävla boll osv osv. Jag blir bara
> så jävla trött på denna fotbollsmaffia som
> tror att varenda människa på denna jord blir
> kåta
> på fotboll.
> SPYYYR!!
> Hur många månader ska de hålla på med vm i
> bollspark??
> För det är klart de stackarna måste väl vila
> en vecka minst mellan varje match!!! T Ö N T A R
> !!!

Är mest glad att Sverige inte tog sig med, lite mindre hysteri än det hade varit annars!

Drosa skrev:
> Fotboll fotboll och återigen denna jävla
> förbannade fotboll överallt. Älta dag ut och
> dag in.
> "Experter" som ska ANAL ysera varenda liten spark
> på denna jävla boll osv osv. Jag blir bara
> så jävla trött på denna fotbollsmaffia som
> tror att varenda människa på denna jord blir
> kåta
> på fotboll.
> SPYYYR!!
> Hur många månader ska de hålla på med vm i
> bollspark??
> För det är klart de stackarna måste väl vila
> en vecka minst mellan varje match!!! T Ö N T A R
> !!!

Efter att ha sett denna
så pallar jag inte längre att titta på överbetalda töntar som ramlar. Fotboll skulle kunna vara underhållande om bara FIFA tillät viss elektrisk utrustning.

Turesson skrev:
> Gnäller på särskrivningar. Så nu var det
> gjort.

sär skrivning heter det

;)

SalkinL skrev:
> Postnord... maken till inkompetenta klåpare får
> man leta efter.

Då har du inte träffat mina kunder... eller kollegor för den delen...

Jenny W skrev:
> Turesson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gnäller på särskrivningar. Så nu var det
> > gjort.
>
>
> sär skrivning heter det
>
> ;)

Tack för på minnelsen :)

Globalistic skrev:
> Har en burk nyöppnad Nutella. Hur farn äter man
> Nutella egentligen?!

Med sked. Alternativt på glass, också med sked.

Globalistic skrev:
> Nutella egentligen?!

med stor sked direkt ur burken...

Globalistic skrev:
> Nutella egentligen?!

På rostis eller i varma korvbröd. :p To die for!!!

Svengelska som så många kör med. Lär er svenska språket eller skriv på engelska.
Så här KAN det stå: När jag kollade mitt gamla hjul så såg jag att lagret i huben var
glappt samt att rimen hade fått sig en smäll....... Jamen vad f-n...????

Maillard skrev:
> Skulle byta batteri i pulsbandet, gick inte bra...
> Förbannat små skruvar var det...

Köp ett set med småmejslar på Biltema, lätt värt en femtiolapp för ha problemet med små skruvar löst för resten av livet.

fastforward skrev:
> Maillard skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skulle byta batteri i pulsbandet, gick inte
> bra...
> > Förbannat små skruvar var det...
>
> Köp ett set med småmejslar på Biltema, lätt
> värt en femtiolapp för ha problemet med små
> skruvar löst för resten av livet.

Det är väldigt stängt där nu... När jag väl har köpt dom imorgon så visar det sig säkert att det inte var batteriet som var problemet...

Jag slog pannan i ytterdörren i lördags; hade cyklat ganska hårt och skulle kliva in på svajiga ben; slängde upp dörren (högerhängd) men hjälmen som jag bar i vänster hand fastnade på dörrhandtaget på insidan så dörrfanskapet var kvar där mitt tjocka huvud var på väg framåt.

En annorlunda pannbensträning. Gör riktigt ont fortfarande.

Mera gnäll på Postnord. 3 olika saker beställda ungefär samtidigt från olika ställen.
1 paket har kommit fram i tid.
1 paket fick butiken jaga rätt på och se till att Postnord leverarade. 2v totalt för ca 25mil.
1 paket har jag suttit i telefonkö i 1h! för att få svaret att "vi vet inte vart det är och varför det inte kommit fram". Beskedet blev att om jag har tur får jag ett svar från en handläggare inom 1v och sen får vi se om dom kan lösa det.

Så 33% chans att man får paketen som Postnord levererar utan att man själv ser till att DOM gör sitt jobb.

Man undrar vad anställningskraven på de olika speditionsbolagen m.m. är. DHL lyckades skada 3 paket på raken förra året. Riktiga stjärnor dom med.

Konkret skrev:
> att jag varit sjuk i över 1 veckan nu. Bihålorna
> håller fortfarande på att sprängas. Kukjävel.

Du måste vara något av en anatomisk sensation med tank på de två sista meningarna. Antingen sitter bihålorna "under bältet" eller så har du könsorganet i huvudet!

Har nyss köpt en bil, och nu även sålt den gamla. Svider som f-n i plånboken. Bilaffärer suger. Dyrare än cyklar och inte alls lika roliga.

Helvetes piss och mööög!
Efter mycket tjat och lite sura miner från xet fick jag barnvakt så jag kunde träna idag. Har känt ett tag att jag behöver "blåsa ur" benen och det funkar bäst om jag har några snabbingar som jagar på. Fixar hämtar lämnar roddar hela dagen och hinner precis till tågstationen en minut innan tåget ska komma. Kommer det något tåg? NÄ! Fem minuter över tiden byter skylten tid till nästa tåg i tabellen, utan ett ord i högtalaren eller någon som helst info. Skit oxå. Den biljetten åt fanders. Strunt samma. Ok, tillbaka till bilen (som tur är har jag tagit bilen till stn pga anledning) Jag kör väl till Lund då. Av med skor, hjälm, lastar cykeln, iväg. Det tar enligt gpsen 53 minuter att köra till LTH i Lund (samlingsplatsen) från stn i Hässleholm. Jag har 57 minuter på mig. Meddelar att jag kommer bli ca 5 min sen för säkerhets skull. Inget svar. Jag kör ändå. Kör in tre minuter. Yey! Kommer till Höör. Värsta kön. I Höör!? ALLA i hela Skåne ska tydligen igenom Höör just nu och just här och nu har de nu grävt upp vägen så det är "vakt" MORR. Klockan tickar. Nu är jag 10 minuter sen och bestämmer mig för att strunta i Lund. Meddelar att jag inte kommer alls. Inget svar. Hmm? Det är ju trevligt med en solorunda oxå. Visst. Väl hemma igen lastar av på med skor, hjälm +ANNAT och iväg. "Rassel" Vad nu då? Kommer en km så hoppar vajern till framväxeln ur fästet. Det är visst inte meningen att jag ska ut på någon träningsrunda alls idag. Surar. Nu vill jag bara ha en öl. Men då måste jag åka och handla. Suck

Jag vill gnälla på Electrolux. Vilket skräp. Flyttade i början av sommaren. I nya huset finns uteslutande Electrolux-produkter från 2006. Diskmaskinen är allmänt plastig, en knapp är sprucken och i bestickkorgen har plasten i botten gått sönder på många ställen så att besticken sticker ner för långt. Fick köpa ny för över 400:-. Ett av hjulen brukar lossna när man ska dra ut backen.

Kylen och frysen känns också ganska plastiga. Handtaget till kylen glappar.

Spishällen har dålig effekt och det tar lång tid att koka upp vatten.

Idag pajade köksfläkten, fungerar endast i läge 2.

Tvättmaskinen känns dock okej. Torktumlaren använder vi inte.

I min värld är vitvaror från 2006 fortfarande i stort sätt nya. Om nåt går sönder så kommer jag aldrig att ersätta med Electrolux igen, det är skräp.

Så, nu känns det lite bättre:)

Ahhhh - cyklar så mycket jag hinner, har börjat springa och sköter maten bättre än på många år, ändå går jag bara upp i vikt och känner mig som en ballong. H*vetes, j*vla kortison.

K ristian skrev:
> Jag vill gnälla på Electrolux. Vilket skräp.
> Flyttade i början av sommaren. I nya huset finns
> uteslutande Electrolux-produkter från 2006.
> Diskmaskinen är allmänt plastig, en knapp är
> sprucken och i bestickkorgen har plasten i botten
> gått sönder på många ställen så att
> besticken sticker ner för långt. Fick köpa ny
> för över 400:-. Ett av hjulen brukar lossna när
> man ska dra ut backen.
>
> Kylen och frysen känns också ganska plastiga.
> Handtaget till kylen glappar.
>
> Spishällen har dålig effekt och det tar lång
> tid att koka upp vatten.
>
> Idag pajade köksfläkten, fungerar endast i läge
> 2.
>
> Tvättmaskinen känns dock okej. Torktumlaren
> använder vi inte.
>
> I min värld är vitvaror från 2006 fortfarande i
> stort sätt nya. Om nåt går sönder så kommer
> jag aldrig att ersätta med Electrolux igen, det
> är skräp.
>
> Så, nu känns det lite bättre:)

+1 på det.
Våra vitvaror är från 2007. Också ifrån Elektrolux. Flyttade in 2011 och har sedan dess haft reparatör här för frysen la av. Tvättmaskinen krånglar och kör ej fula program ibland. Övre ugnen kör max värme oavsett vad man ställt in den på. Och i helgen började tätningslisten på kylen krångla och inte sluta tätt. Diskmaskinen var inte av samma årgång men den lade av kort efter att vi flyttat in.
När vi köpte huset tänkte vi att det var skönt med så pass nya maskiner, för då ska man slippa krångel med det åtminstone.

/Kalle

Jaha, nu rapporteras det om att Peking ska få olympiaden!!!???? år 2022. När skall journalistkåren i sverige lära sig att olympiaden är tidsperioden MELLAN de olympiska spelen. GAHHHH!

Jag vill gnälla över att det har gått snart 5 veckor och först nu är min cykel på väg tillbaka hit. Det har dessutom kostat mig säkert 12000kr för jag blev tvungen att skruva ihop en reservcykel och köpa lite uppgraderingsprylar.

Johan Falk skrev:
> Grrrr!! :-[
>
> Gnäller lite om att inte ens Sveriges
> kulturminister Alice Bah Kuhnke kan uttala David
> Bowie korrekt! (RIP today)
>
> Intervjuades i Kulturnyheterna i SVT nyss, men hon
> är dessvärre långt ifrån ensam att säga
> "BAOUI" bl.a. var det en gubbe som läste