Går de?

Jompee*

Ny medlem
Går de?
Hej, är en 13 årig kille som inte vet ett SMACK om cyklar. Jag köpte mig för ungefär 1 månad sedan en Kona Shred och nu börjar jag tycka att "Street" åking är roligar än Dirt. Eftersom min cykel inte har en Gyro (tror de heter så) så kan jag inte snurra på styret mer än ungefär 180 Grader. Så jag undrar om ni vet om jag kan sätta på en gyro på min cykel isånnafall, Vilken? men som sagt jag är inte säker på att det är en Gyro jag är ute efter. Men de jag vill kunna är iaf att kunna snurra på styret mer än vad jag kan nu. Tacksam för säriösa svar =)

MVH Johnny

Går de?
Om du kör med BMX starnut så kan du dra frambroms höljet/slangen genom styröret, så kan du snurra sturet lite mer än 360grader och det räcker...

Går de?
du baknar ner en i styrröret, det röret som går från gaffelkronan igenom ramhuvudet... det sitter redan en sjärna där som du får baka ur, sen bakar du i den nya starnuten...

Går de?
normal_DSC01159.JPG

sen drar du bara frambroms höljet genom där, du lär nog behöva köpa längre wire och hölje... har du hydraliska bromsar blir det lite krångligare, men det går :)

Går de?
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> hehe, du ville alltså ha gyro med hydraliska
> bromsar =) "lite" omöjligt kanske :) även om din

Tror inte det är så omöjligt. Kolla på x-games från i somras, vad säger du om Motocross med gyro?!
Visserligen gav det vika redan i kompressionen på rampen, men det löser dom nog snart...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp