Går inte att installera kartuppdatering på min garmin edge 530

helgonet1

Aktiv medlem
Hej
Försöker att installera kartuppdateringarna via garmin express till min garmin edge 530 men misslyckas hela tiden. Det står att " Ett fel uppstod när uppdateringen installerades" När jag försöker igen så får jag samma svar. Nån som vet hur man fixar detta?

Hej
Försöker att installera kartuppdateringarna via garmin express till min garmin edge 530 men misslyckas hela tiden. Det står att " Ett fel uppstod när uppdateringen installerades" När jag försöker igen så får jag samma svar. Nån som vet hur man fixar detta?
Jag vet inte säkert.
Men har du koll på hur mkt ledigt minne du har och hur stor uppdateringen är?
Du kanske kan kopiera några av de kartor du inte har behöv av, tex Nordamerika, Asien o likn,
till ett USB-minne/folder på HDD och radera dem från GPSen innan du provar att uppdatera kartan igen.
Rapportera gärna tillbaka när du har lyckats med kartuppdateringen.

Tack för svar. Nu försökte jag igen och då helt plötsligt så gick det. Så nu är uppdateringen klar. När jag ändå har startat tråden så undrar jag hur man kollar hur mycket minne man har kvar på 530 (förmodar att det är 530's minne) och hur man kopierar utvalda kartor till usb-minne eftersom det inte framgick av garmin express. Stod bara uppdatering finns inget annat.

Tillbaka
Topp