Garmin - Bugg "återhämtning"

Besv

Aktiv medlem
Jag råkar lite titt som tätt ut för att min Garmin klocka visar 0 timmar i återhämtning efter ett pass som normalt sätt ger mig 20-24 timmar. Strava bryr sig inte gällande relative effort men kalorierna diffar mot de gg jag får en normal återhämtningstid.

Ngn som råkat ut för samma sak och lyckats knäcka koden om vfr den ibland visar 0? Jag cyklar oftast då bara inomhus på trainer och ger endast puls till klockan.

Min garmin visar åt andra hållet, tycker jag inte ska göra annat än vila. Beräkningen är kass, litar inte för en sekund på den.

Ni som får kassa värden på återhämtningen från era Garmin,
har ni knappat in era rätta personliga värden?
Jag tycket att det blev skillnad när jag hade gjort det.

Jag använder inte den men va mer intresserad om ngn upplevt samma sak.

Väldigt konstigt när normalt ett pass ger en training effekt på 4 sen nästa gång så ligger den på 0 även om puls etc ligger inne som det ska i garmin connect.

Med puls och effektmätare samt rätt inställda zoner tycker jag att den ger rätt bra värden.
Har man mer än en enhet måste båda stödja TrueUp för att det ska funka.

Jag använder inte den men va mer intresserad om ngn upplevt samma sak.

Väldigt konstigt när normalt ett pass ger en training effekt på 4 sen nästa gång så ligger den på 0 även om puls etc ligger inne som det ska i garmin connect.

Undra om det är någon uppdatering som spökar till det. Efter dagens åkning fick jag 1 timme återhämtning =) tidigare kunde den visa typ 2 dygn trots rätt korta / snälla pass.

Det är väl baserat på senaste sju dagarna, så har man inte gjort så mycket senaste veckan så kommer man nog få låg återhämtningstid. Har man kört hårt varje dag och kör ett lätt pass kan man nog få lång tid.

Nja tror inte det, kör man ex två pass på raken så borde den rimligen addera det förra passets återhämtning men det sker inte.

Kört så jag fått 72 timmar på ngt pass sen kört ett lätt pass dagen efter och då fått 12 h återhämtning...

Vi kan väl enas om att det verkar vara väldigt osäker funktion generellt ?

Nja tror inte det, kör man ex två pass på raken så borde den rimligen addera det förra passets återhämtning men det sker inte.

Kört så jag fått 72 timmar på ngt pass sen kört ett lätt pass dagen efter och då fått 12 h återhämtning...

Där är vi helt överens?

Min upplevelse är att det funkade sådär för ett par år sen, i och med firmwareuppdateringar där Garmin fått ordning på ”Physio TrueUp” så är tiderna konsekventa.
Jag kör med en Edge 1030 samt en Fenix 5S Plus.

Tillbaka
Topp