Garmin charge åsikter?

lurch

Medlem
Garmin charge åsikter?
Hej!
Jag planerar att köra Storuman Gravel XL och funderar på att skaffa en Garmin Charge för att få längre batteritid till min Edge 530. Hemsidan säger upp till 24 h extra batteritid. Den har enligt bike24.com 3100 mAh (15.5 Wh).

Nån som har erfarenhet av produkten?

Garmin charge åsikter?
Hej!
Jag planerar att köra Storuman Gravel XL och funderar på att skaffa en Garmin Charge för att få längre batteritid till min Edge 530. Hemsidan säger upp till 24 h extra batteritid. Den har enligt bike24.com 3100 mAh (15.5 Wh).

Nån som har erfarenhet av produkten?

Beroende hur du kan montera din Garmin-enhet, så låter powerbank och kabel som en billigare och mångsidigare lösning.

Garmin charge åsikter?
Beroende hur du kan montera din Garmin-enhet, så låter powerbank och kabel som en billigare och mångsidigare lösning.
Ja den är förstås dyr men fördelen är att du slipper sladd och batteripacket sitter under Edge-enheten.
1705656584160.png

Garmin charge åsikter?
Köp en styrväska för mellanskillnaden, så kan du lägga powerbanken + annat där.
Precis den lösningen jag använder just nu efter att batteriet i min Wahoo passade på att lägga av så här långtbortistan.
Köpte en 5000 mAh powerbank för €13 hos kinesen på hörnan. Håller i dagar.
Kan bli snyggare med en överrörsväska såklart om det är viktigt.

Garmin charge åsikter?
Nackdelen med powerbank kan vara vattentätheten. Så kör man med det så bör man börja ladda lite tidigare i förebyggande syfte.

Kör man och bor under tak brukar jag ladda upp allt med powerbanken när man närmar sig kväll så kan man ladda den hela natten istället för att behöva vakna och flytta kabel.

Tillbaka
Topp