Garmin framför styret tappar kontakt med stages

Principia

Aktiv medlem
Har haft en stagesvev något halvår på min monark ihop med min Garmin 520. Funkat fint utan konstigheter. Men idag kom och gick watt och kadens. Drog igång stagesappen och där var det inga konstigheter. Efter lite laborerande märkte jag att om jag höll Garmin i nedanför sadeln så var det lugnt men funkar inte framför styret. Skumt, har inte ändrat nåt.
Batteriet i stages är typ 20-30 timmar och grönt enligt appen.
Batteriet i Garmin dåligt men inget särskilt.
Vad kan ha hänt tro?

Testa byt batteri i stages ändå.
Kan ju räcka med en reboot så att säga.

Stages är väl kända för att ha svårt att koppla upp blåtand ibland om man inte har telefonen riktigt nära, men när den väl har kopplat ihop så går det ju bra.

Prova ladda datorn "under färd" är väl också ett alternativ att prova.

Antar att din Stages är Gen1 eller 2? Garmin kopplar upp via Ant+ och appen via BT.
Har du garanti kvar (24 mån) så lägg en support ticket hos Stages.

Den är gen 3. Har inte använt appen förut så har inget att jämföra med (när det funkade bra alltså) men den visar lite svagt på contact utom när telefonen är väldigt nära. Se bild(er).
C190FB0C-5529-4BC4-8002-B52C0AD8499F.png

72FE9CB8-B6F4-4C8D-BB6A-E9214A24081B.png

Gen3 har mycket starkare antenn för sändning så den borde inte ha detta problem...
Skulle då pröva nytt kvalitetsbatteri först sedan annan klocka dator med ANT+ för att se om problemet ligger hos Stages eller Garmin.

Blackberg sa:
Gen3 har mycket starkare antenn för sändning så den borde inte ha detta problem...
Skulle då pröva nytt kvalitetsbatteri först sedan annan klocka dator med ANT+ för att se om problemet ligger hos Stages eller Garmin.

Kollade Batteriet och det var i alla fall inget fulbatteri utan Energizer (om det nu är kvalitet). Appen indikerar ju bra batteri också men den kanske inte är så tillförlitlig. Ett batteribyte är ju enkelt så smart att börja där förstås.

Tillbaka
Topp