Garmin pulsband, till Fenix bl.a

Morfum

Ny medlem
Som sagt, vilket pulsband är billigt och kompatibelt till Garmin Fenix (1 gen). går samma pulsband använda till telefonen med? Har ett nu med tillhörande klocka men dom är inte kompatibla dock så får köra med en klocka på styret där men känns lite onödigt =)
Är det ANT+ man ska kolla efter och sedan spelar inte märke roll eller hur fungerar det?
Helt kass på sådant. klockan och telefonen går via blåtand dock.

Fortsätter väl på denna tråden.
Har skaffat ett garmin pulsband nu men klockan kan inte hitta det. Bytte batteri från det gamla pulsbandet som jag visste fungerade, fortfarande inte. Uppdaterade mjukvaran i klockan men gick inte då heller. Fuktat både bandet och bröstet men blir inte klok på detta? Tips någon?

Jag har exakt samma problem med en edge 810. Funkade för ett tag sen. Bytt batteri, uppgraderat mjukvara. Fortfarande hittas inte pulssensorn. Hjälp!

På min garminklocka finns det under inställningar > ant+ > pulsmätare nåt som heter "läs in på nytt"

Denna använde jag när jag bytte pulsband.

Kan ett pulsband, eller klocka "slå ut"/störa en anslutning? Typ om man har två enheter av varje i närheten?

Min klocka söker och söker men hittar ingenting, inget felmeddelande har jag fått heller.

Se till att inga andra ANT+ sändare finns inom 10m när du försöker para ihop pulsbandet med klockan. Tänk på att en sån där GSC10 hastighets och kadenssensor är ANT+. Sen går du in i menyerna och letar fram ANT enheter och parar ihop klockan med pulsbandet igen.

Tillbaka
Topp