Garmin Varia Rtl 515 / bra köp?

Ja. Ett av de bästa tillbehören jag köpt.
Gillar att den går in i blink när bil närmar sig, känns som man blir upptäckt lättare

Jag kör oftast på låg trafikerade vägar, ligger mitt i min körbana. När jag får notis om närmade bil går jag åt sidan. Känns som bilisten då förstår att jag uppmärksammar dom och dom håller ut extra till vänster vid omkörningen.

Typ ömsesidigt respekt

Bra påpekande

DC sammanfattar det enkelt med
RTL515:New 3rd gen Varia radar taillight with ANT+ & Bluetooth
RTL516: New 3rd gen Varia radar taillight with ANT+ & Bluetooth [STVZO compliant for German market]

Värt att påpeka att det fortfarande är micro usb på dom.

Det måste väl ändå närma sig en uppdatering snart? Jag orkar verkligen inte med annat än usb c nu

På en uppdaterad RTL, så önskar jag att USB-C porten dessutom är inbyggd/skyddad så att man kan ha sladden i även när det regnar.
Jag har funderat på om det går att 3D printa ett skal till min nuvarande för just detta.

Jag väntade på USB-C i två år innan jag gav upp och köpte en Bryton. Har aldrig märkt några brister i false positive/negative (förutom att bilar i rad kan tolkas som en bil) men har inte jättemånga timmar med den i bruk , DC Rainmaker kan ha tyckt annorlunda, men det kan också varit nån firmware-uppdatering bakåt. Det var dock när Varia kostade 2000+, men oavsett: det enda jag skulle betala en spänn för med Micro-USB idag är livsviktig medicinsk utrustning.

Tillbaka
Topp