Garmin Vector 3 - Service kit

• Trådstartare Trådstartare Gano
  • Start datum Start datum
G

Gano

Guest
Hej

Höger pedal saknas. Klassiskt.

Tröttnade till slut på att mina Garmin Vector 3 pedaler behövde så mycket småfix för att fungera och kontaktade Garmins support. Fick 2 nya batteriluckor och 2 nya kontaktplattor plus lite packningar i posten. Jag hade då redan börjat kolla på Faveros pedaler, de verkar ju funka, men de är slutsålda i princip överallt.

Undrar nu om andra på forumet har någon erfarenhet. Funkar denna uppdatering eller ska man direkt leta efter alternativa pedaler? Jag vill ha pedaler, det funkar bra för mig.

Cykelcity.se säljer favero:)
Köpte ett par för några veckor sedan efter ha läst om Garmin och Favero. Hittade ingen som hade problem med favero och de flesta problem med batterilucka så valet blev enkelt för mig. Supernöjd med Favero.

Jag har också haft problem med mina Garmin Vector 3. Även jag har, efter kontakt med Garmin, fått mig ett servicekit sänt till mig. Därefter har pedalerna fungerat klanderfritt.

Jag har också haft problem med mina Garmin Vector 3. Även jag har, efter kontakt med Garmin, fått mig ett servicekit sänt till mig. Därefter har pedalerna fungerat klanderfritt.
Det verkar funka även för mig. Har ju bara kört ca 10 mil än, men det verkar bra. Eftersom jag har mer kraft i vänsterbenet så fick jag kraftigt överdrivna värden när högra sensorn föll bort helt och hållet. Systemet dubblade vänsterbenets värden. Å andra sidan så fick jag aningens låga värden när högern låg och flimrade. Nu är värdena väldigt stabila. Hoppas bara att det håller i längden.
Garmin har ändrat designen på kontaktblecken så fjädringsvägen blir lite längre och anläggningskraften mot batteripolerna blir högre.

Efter att jag bytte till de senaste batteriluckorna på mina Vector 3 för nån månad sen så har jag inte haft några dropouts alls (hoppas jag inte jinxade det nu). Har nog kört dryga 70 felfria mil sen dess. Innan hade jag väldigt många på varje runda nästan utan undantag. Klart värt att byta och prova hur det funkar.

Det verkar funka även för mig. Har ju bara kört ca 10 mil än, men det verkar bra. Eftersom jag har mer kraft i vänsterbenet så fick jag kraftigt överdrivna värden när högra sensorn föll bort helt och hållet. Systemet dubblade vänsterbenets värden. Å andra sidan så fick jag aningens låga värden när högern låg och flimrade. Nu är värdena väldigt stabila. Hoppas bara att det håller i längden.
Garmin har ändrat designen på kontaktblecken så fjädringsvägen blir lite längre och anläggningskraften mot batteripolerna blir högre.
Jaha, så dina påstådda prestationer som gjort att jag sålt alla mina cyklar har visat sig vara fusk;-)
M

Tillbaka
Topp