Gas/hand/tum-reglage på EvoBike SPORT-8 500W

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

tbt

Medlem
Hej!

Är väldigt sugen på denna cykel, EvoBike SPORT-8 500W, https://www.evobike.se/Elcykel_EvoBike_SPORT-8_500W_-_herr

Men, jag vill kunna reglera hastigheten själv. Dock verkar Evobike ha tagit bort kontakten för att koppla på tum-reglage av någon anledning. Någon som vet om det är möjligt att koppla in ändå? Eller behöver man en annan elektronikbox i så fall? Evobike vill inte riktigt svara på detta. Då man bryter garantin om man gör sånt här själv...

Tacksam för lite hjälp med detta :)

mvh
tbt

Kan tyvärr inte svara på din fråga men jag tror inte du kommer få svar här iom att detta är ett cykelforum och inte ett motorcykelforum. Dessutom är det väl olagligt att kalla den för elcykel om du inte behöver trampa och när effekten överskrider 250 W?

Vill du ha en laglig elcykel så kan jag tipsa om två stycken som jag spenderat några turer på.

Biltema har en variant med bafangmotor som kostar typ 15000 kr om jag minns rätt. Köpte den till mormor och hon är mycket nöjd. Lättcyklad och stabil.

Skeppshult favorit, lite dyrare typ 20000 kr. Köpte den till pappa som cyklar med den till jobbet varje dag. Mycket välbyggd och trevlig cykel, inte massa trams med displayer och annat onödigt. En cykel med el som gör jobbet.

Edit: fel pris på biltemas hoj

Du svarade inte på något av det jag undrade över, ändå måste du kladda ner tråden med massa annat.

Kalla det vad som helst, så jag vill ha den iaf.

Då byter jag forum då

Tack ändå

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp