[Ghetto BBQ 2014] Svartrejs für alle - BigJump Master 26/8

Superkul Lejon!

Här har ni trailern för loppet...

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    52.3 KB · Besök: 33
+1, hög klass!

Lycka till nu martinpetter (och alla andra också såklart) och knäpp mycket bilder. Sjukt kul att ni fått igång lite plojrejs där nere

Jag har nog några buntband över från HDS rejset i ryggan. Kanske räcker till alla. Hur många blir vi?

martinpetter skrev:
-------------------------------------------------------
> Snyggaste nummerlapparna ever!
>
> /M

Jag tycker allt med de här racen är snyggt! Filmerna är grymma!

Bra jobbat Bang!

(Synd man har så långt att åka, för sånt här ska premieras. Antar att alla Stockholmare är på plats?)

JockeP skrev:
> Jag har nog några buntband över från HDS rejset
> i ryggan. Kanske räcker till alla. Hur många
> blir vi?

Bara att ta med Jocke. Sexton föranmälda.

/B

Pheta nummerlappar Bang!
Jag anade också mitt namn nere i högen och jag känner hur pressen ökar för varje timme som går. Men jag har ett problem Bang. Och det är ditt fel ;-) Du avslöjar ju ingenting....
Jag vet inte vilka däck jag ska kränga på. Det gör mig frustrerad. Efter många timmars funderande inklusive sömnlösa nätter har jag nu sorterat bort Maxxis Minion klisterdäcken. Nu står det mellan Conti RaceKing Pro eller Schwalbe Nobby Nic. Två helt olika sorters däck med olika egenskaper. Om jag väljer "fel" så blir det troligtvis ödesdigert. Tänkt dig ett "grusvägsrallyliknande" upplägg och jag kör med med mina NN. Många sekunders tapp där jmf med om jag hade valt RaceKing. Och placeringsmässigt kommer det att handla om sekunder...Det är det enda jag är säker på...
Likadant tvärtom: T.ex. en tekniskt svår bana med hala hällar och rötter. Med RaceKing-däcken på en sådan bana så blir det en mardröm. Sannolikheten för en krasch blir här uppenbar och hur många sekunder rinner inte iväg då?
Nä...Bang. Du har gett mig huvudvärk lättare blir det inte nu när racet kommer allt närmare....

Med dina ben skulle jag sova lugnt om nätterna Tomas. Jag tror detta lopp passar dig kanonbra!

När det gäller däckval skulle jag rekomendera att köra med däck än utan däck. Det går snabbast så.

:D

Bang! Sväng förbi mig så har jag massor av buntband.
Förmodar att det är till nummerlapparna.

A

Fördelen med att vara sjuk är två saker:
1. Slipper byta däck (Tomas), HD däcken är ingen hit vid race.
2. Man slipper försvara sista platsen, men hur tänkte jag nu! nackdelen är ju att man hamnar ännu mer efter och ännu mer sist.
Får försöka med en formtopp nästa gång.
Lycka till allihop i morgon, orkar tyvärr inte kolla in vad man missar.

Thomas, jag och Per har kört slut på martinpetters ben i hellas idag, så nu kan du defilera hem segern i morgon! ;)

Kanon grabbar!
Precis vad jag behövde höra nu när jag ännu inte knäckt nöten med däcken ;-)
Förhoppningsvis så körde ni också slut på era egna ben av bara farten ;-)

Lingon skrev:
> Thomas, jag och Per har kört slut på
> martinpetters ben i hellas idag, så nu kan du
> defilera hem segern i morgon! ;)

Oh, men den Stora frågan är väl om Tomas lyckas välja rätt däck inför morgondagen. Eller har det ens någon betydelse? :D

Glöm inte bort Lejon som ligger två i totalen samt ev. Ville som vi alla vet är Stålmannen på hjul.

Som Lingon skrev efter förra rejset är det dags för Ghettot's Mästare att träda fram denna gång och ta tillbaka "The Black Jersey".

:)

Nu har jag varit ute och rekat banan i 75 minuter så nu vet jag vilka däck jag ska ha.
Har även monterat ut min STORA fläkt med fjärrkontroll så ni all kommer att få en jäkla motvind men när jag kommer så switchar jag om till medvind, LYCKA TILL med däckvalet i motvinden.

Definitivt.
Sedan en vecka tillbakas.
1 kg muskler borta.
Varför försvinner inte fettet när man inget gör och knappt äter?
Orättvist!

bbq.jpg

Ok. Här kommer en analys inför morgondagens race:

Med en snabbtitt på leaderboarden från HDS-racet så ser vi en "tätgrupp" om 8 åkare inom 20 sekunder. Sedan ett hopp på 28s ner till nästa grupp. Om vi utgår från att vi hittar morgondagens segrare i "the top eight" så skulle man kunna resonera vidare enligt följande.

Vi kan på en gång räkna bort Lingon, Ordens och MartinPetter. Alla tre var otaktiska och körde bort sina ben i Hellas idag. Om man då stryker deras namn från leaderboarden (Lingon behöver vi inte stryka då han en DNS på Hans Dampf Strasse)så återstår i placeringsordning Lejon, jag, rooth, MTBthomas, HåkanN och Bang. Alltså 6st. Men vi stryker rooth från den här listan också. Han är nybliven 2-barns pappa och helt utslagen pga. svår sömnbrist den senaste veckan. Bland de fem som nu är kvar så skulle jag vilja ta bort Bang. Han kommer att dra i sig minst ett chipsrör ikväll och blir således för tung imorgon. Nu endast 4 kvar....HåkanN har jag inte sett på anmälningslistan så vi utgår från att det blir en DNS på honom. Alltså tre nu. MTBthomas har flaggat för att han har jour på jobbet och så blir det säkert. Lagom till startskottet så ringer hans telefon och han måste avbryta. Då återstår jag och Lejon :-) Lejon fastnar i rusningstrafiken då han bor en bra bit från Jordbro rackethall och då blev det bara en kvar plötsligt.

Men vad händer? Jag väljer såklart fel däck och istället kommer överraskningarna Ville och Oliver in i spelet. Ville är toksnabb, han vann väl ngt ghettorace förra året? Oliver är också toksnabb med de fetaste vader jag sett på länge. Och hur det slutar där, det får vi se imorgon :-)

edit: stavar som en kratta

Senast ändrad:
Varje hel timme fram till 21 postar jag tre ledtrådar om rejset i morgon. I dagsläget finns redan Fem ledtrådar om banan och tävlingsformen i morgon.

Första tipset kommer 19.00.

:)

Hej. Det verkar som att Thomas analys stämmer aningens. Jag är ledsen, men jag hoppar tyvärr av rejs 2. Hoppas jag inte orsakar problem för dig Bang i planering och fixning. Jag får försöka ta revansch i rejs 3 istället.

/M

TIPS 3: Hushåll med dina krafter - det kommer du ha nytta av senare. Hushålla inte för mycket bara...då kommer du inte behöva det.

Vi ses i morgon!

PeppPepp!

Fett onajz, jag bommar imorn. Nykomlingen Pelle och resten av familjen tar min tid imorn. Kör snyggt och snabbt!

Jag kommer!! Det är lite som ska fixas i morgon men jag hinner nog med "rejset". (Sist igen, Jag behöver ingen nummerlapp Bang.)

Är du nervös Tomas?
Det behöver du inte vara. Du är tillräckligt bra och är en av mina tre favoriter.
Dock så får man höja ett varningens finger för utbölningarna, vi fick ju stryk sist.

Och Tomas, glöm inte att sätta på däcken när du har velat klart :-)

TomasGr skrev:
> Ledtråd 2? Har du somnat bang?
>
> Edit: sry den kom samtidigt.

Ledsen Globalastic!

Vi sov lite längre än planerat här på grund av en liten herre som var vaken inatt. Så jag lär inte hinna ut i tid tyvärr. Jag åker med mitt vanliga idag.

Men dina race brukar vara kul så min plan är att dyka upp på åtminstone något framöver!

Jaha. Backen knäckte mig totalt. Mådde inte alls bra efteråt. Du är elak bang ;-)
Grattis till Lejon som såg oförskämt stark ut i finalen mot Per. Och grattis till alla ni som körde. Hoppas ni är nöjda med era insatser.
Och grattis Bang till en fin 3:e plats och ett väloljat arrangemang.

Jag instämmer i hyllningskören. Tack för ännu ett grymt arrangemang bang.
Jag fick också reda på vad gubbsåsen kan göra med ett par lår idag.
Ha det bra tills vi ses nästa gång
Fredrik

Tack för dagens race! Der var riktigt kul! Grattis till alla som körde.

Jag fann en bortglömd hjälm, handskar etc. ....den finns hos mig på Krogtäppan 147.

Bra fixat som vanligt, Bang och bra kämpat alla!
Nu är man lite mör i benen efter drygt 5 timmar i sadeln. :d

Tillbaka
Topp