[Ghettoride Haninge] Varje tizdag, Samling 18.30 Åbyplan Västerhaninge - Del 3

BIld: Rollo

Bilagor

• IMG_9547.jpg
    IMG_9547.jpg
    131.5 KB · Besök: 50
Bang, du cyklar ju i omaka hanskar! Norrmännen är lite slarviga med sina grejor. ;)

Rollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Lingon, tid?

Tänkte försöka smita lite tidigare från jobbet, men det är ju inte helt 100 att det går. När skulle funka för dig?

Jag är tillbaka från ett jobb kl 12 och sen tänkte jag jobba hemma, så kan egentligen hela eftermiddagen.

Jag tänkte köra ikväll efter 18.30.
Ghettoskogarna eller Tornberget.
Bara så ni vet!

@Bang. De cyklade på Kona Hei Hei 29".
Inga billiga cyklar inte.
Såg lite sponsrad ut av Åre och Peak Performance.

Hoppas de kommer nästa tisdag. Då blir det betydligt mindre grusväg!

Dags för Nynäs Epic, dvs mtb till Nynäshamn på Sörmlandsleden från Västerhaninge.( Grusväg till Segersäng) Fina varierade roliga & tekniska stigar samt en jävla massa vitsippor utlovas. Typ 40km+

Nu på Lördag avfärd 11:00 från v-h, de som har utvecklad allergi för grusväg, kan ju ta pendel tåget till Segersäng, samling 12:00 där.
Vi äter nåt i Nynäs och tar pendel hem. Kul om några hakar på.

Billingeracet imorrn, wish me luck!
Långloppscuppremiär.
Nerverna börjar komma nu, även fast jag redan kört tävlingar hemma, 6/8 keps cup, Kolmårdsbiken, den egna pressen är påtaglig efter jag körde 7min fortare på Kolmården mot året innan. Siktar på 3h30min på 79km imorrn.

Lycka till i morgon, Rompa. Glöm inte att fylla på med energi. 8 mil mtb är låångt!

Det är ett kul lopp. Antar att du har kört det förut. Det finns några sega backar och Strupen på sista kilometern är inte att leka med då man redan är dödstrött. Strupen = överjävlig uppförsbacke.

Lycka till Rompa. Håller tummarna för dig samtidigt som jag går på ett gärde i Sigtuna och kollar på 10-mila.

Tack killar!

Idag var vädret helt underbart, var varnad för att geggan skulle ha övertaget. Jag tog Racing Ralph hjulen idag, och det var bra grepp överallt. De flesta stigarna var släta o snustorra så jag ångrade däckvalet ngt grymt. Jag har ju kört Billingeracet 4ggr innan och jag vet att man bör ha respekt för den här banan, backarna är ngt enorma och branta o långa på en gång. Så jag beslöt mig för att inte göra en repris på förra året då jag tog slut efter 40km men då låg jag rätt bra till. Iår så bestämde jag innan rejset att ta det lugnare de första 3milen, och sen gasa. Jag tog d lite easy , men tyvärr lite för easy då jag hamnade med folk som inte drog på ordentligt på grusvägarna och kom det en rot på stigarna så hoppade dem av och på krokodilstigen som var jävligt geggig iår då hade dem typ tyngsta växeln i och det var svårt o köra om o få flyt själv. Men nu har jag lärt mig, gasa mer från början!!!!!
Till iår hade dem lagt till en till mysig stigning upp till samma nivå som strupen, och sen ned igen och så strupen upp till målet. I backen upp så gick d så jävla sakta att Garmin klockan min autostoppade tiden för d gick så jäkla sakta uppför. Flertalet som jag brukar slå körde idag om mig, tyvärr. Men tiden blev ca 10min bättre än förra året och det får jag vara nöjd med , med tanke på taktiken och att dem hade lagt till en stigning extra.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    83.8 KB · Besök: 55
  • image.jpg
    image.jpg
    104.3 KB · Besök: 51
  • image.jpg
    image.jpg
    19.7 KB · Besök: 45
  • image.jpg
    image.jpg
    77.4 KB · Besök: 55
Bra kört, Rompa! Förstår att du inte vågade gå ut så hårt med tanke på alla surhål som var förra året. Det är sjukt jobbigt om man får powertorsk sista milen.. :-)

Lingon skrev:
> Bra kört, Rompa! Förstår att du inte vågade
> gå ut så hårt med tanke på alla surhål som
> var förra året. Det är sjukt jobbigt om man
> får powertorsk sista milen.. :-)

Tack, powertorsk är jag rätt van vid måste jag erkänna :)

Jag tänkte köra Tornberget ikväll.
Eller ghettoskogarna om Attila ska med.
Någon som vill haka på?

Prophet skrev:
> Jag tänkte köra Tornberget ikväll.
> Eller ghettoskogarna om Attila ska med.
> Någon som vill haka på?

Kan tyvärr inte vara med. Måste sticka till Borås i tjänsten. Ha en bra tur ni som kör!

Tillbaka
Topp